PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

10 proc. sprzedaży paliw premium to za mało

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
08-11-2007 10:51

Grupa Lotos pochwaliła się niedawno, że po pierwszym miesiącu sprzedaży paliw premium Dynamic na stacjach pilotażowych w Poznaniu stanowią one ponad 10 proc. sprzedaży tych stacji. Konkurenci Lotosu przyznają, że to dobry wynik, ale zastrzegają, że to dopiero początek drogi dla Lotosu.

Już miesiąc po wprowadzeniu na rynek paliw Dynamic na sześciu stacjach Lotosu w Poznaniu, ich sprzedaż stanowiła ponad 10 proc. ogólnej sprzedaży paliw na tych stacjach.
- To rzeczywiście dość imponujący wynik - przyznaje Magdalena Kandefer z BP Polska. Zastrzega jednak, że liczy się nie tyle wynik sprzedaży w programie pilotażowym, ile rzeczywista sprzedaż w odniesieniu do całości wolumenu paliw, sprzedawanego przez daną firmę.

- Według naszej oceny, żeby inwestycja w ofertę paliw typu premium była efektywna ekonomicznie, paliwa te powinny osiągać sprzedaż ok. 15 proc. wolumenu sprzedaży wszystkich paliw danej firmy na rynku - mówi przedstawicielka BP.

Oznacza to, że nawet gdyby taki wynik paliwa Dynamic osiągały na wszystkich stacjach Lotosu, inwestycja nie byłaby rentowna. Tymczasem wiadomo, że paliwa Dynamic dopiero z końcem przyszłego roku znajdą się na wszystkich stacjach własnych i partnerskich Grupy Lotos.

Paliwa premium BP, o nazwie Ultimate, mają dziś kilkanaście proc. udziału w łącznej sprzedaży paliw sieci BP. - Sprzedaż paliw BP Ultimate przerosła nasze założenia. Polski rynek bardzo dobrze zareagował na naszą ofertę. W strukturach BP, w porównaniu z innymi rynkami europejskim, gdzie BP oferuje paliwa Ultimate, Polska zajmuje pierwsze miejsce pod względem wielkości sprzedaży tych paliw - mówi Magdalena Kandefer.

Jeszcze większy udział paliw premium w sprzedaży na polskim rynku notuje firma Shell. - Ten udział to kilkadziesiąt procent - mówi Alfred Kubczak z Shell Polska. Jego zdaniem przewagą Shella jest fakt, że firma zaoferowała paliwa premium V-Power i V-Power Racing jako pierwsza na rynku, już siedem lat temu i przez kilka lat sprzedawała je jako jedyna.

- Ponadto jako jedyni mamy w sprzedaży beznynę 100-oktanową - dodaje Alfred Kubczak. Pozostałe firmy sprzedające paliwa premium, czyli Orlen (paliwa Verva) i Statoil (marka Supra), nie ujawniają udziałów tych paliw w sprzedaży. Krystyna Antoniewicz-Sas ze Statoil Polska powiedziała nam jedynie, że udział paliw tradycyjnych w sieci Statoil jest znacznie większy niż paliw premium.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 390 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP