PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Analitycy zapowiadają wojnę o rynek przystacyjnej gastronomii

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
08-04-2010 15:14
Analitycy zapowiadają wojnę o rynek przystacyjnej gastronomii

Według raportu firmy PMR od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej w ślad za inwestycjami drogowymi podąża rynek przystacyjnej gastronomii. Analitycy PMR wieszczą tutaj zażarta rywalizację rynkowych tuzów. Jednocześnie na tym rynku zawsze będzie miejsce dla mniejszych, często lokalnych graczy.

Rozwój infrastruktury drogowej powoduje, że liczba miejsc, w których można uruchomić lokal gastronomiczny rośnie - piszą w raporcie analitycy firmy PMR. Możliwości jest wiele. Począwszy od najdroższych MOP-ów (Miejsca Obsługi Podróżnych) przy autostradach, na stacjach benzynowych w pobliżu węzłów komunikacyjnych skończywszy.
Sieci McDonalds i AmRest to główni zainteresowani pozyskaniem nowych lokalizacji. Złote łuki mają obecnie w Polsce 238 lokali z czego aż 163 należą do systemu McDrive. Ponad 50 placówek znajduje się przy stacjach paliw Shell, BP, Lukoil, i Statoil. Strategia sieci przewiduje otwieranie nowych placówek przy stacjach paliw i autostradach. Koncern podpisał na przykład umowę o współpracy z siecią stacji Lotos, przy której powstanie 6 punktów sieci fast food.W ramach tej współpracy w lutym 2010 powstały dwa nowe lokale typu McDrive przy autostradzie A2.

Sieć KFC, która należy do AmRestu ma w Polsce 110 punktów, z czego jedynie 31 przystosowanych jest dla klientów zmotoryzowanych. Według tego kryterium sytuacja Burger Kinga jest jeszcze gorsza, bo na 17 placówek w Polsce tylko jedna może obsługiwać kierowców.

Rękawicę podnosi także firma Impel, która w 2009 roku rozpoczęła współpracę ze spółką Autogrill. W efekcie powstała spółka joint venture, której głównym obszarem działania jest organizacja restauracji na stacjach paliw przy autostradach. Autogrill przejął od firmy Impel Catering kilka restauracji przy stacjach Orlenu, a swój rozwój rozpoczyna od poszukiwań nowych partnerów. Firma podpisała już umowę o współpracy z Shell Polska. Zgodnie z treścią dokumentu Autogrill będzie operatorem restauracji przy stacjach, które Shell uruchomi na trasach autostradowych.

Eksperci PMR przewidują, że starcie gigantów rynku może przynieść korzyści dla kierowców. Gdy walka na dobre się rozpęta w pierwszym szeregu staną promocje i obniżki.

Przykładem mniejszej sieci, która jednak bardzo dobrze radzi sobie na tym rynku jest Leśne Runo, które ma już 14 punktów przy stacjach paliw różnych koncernów. Najnowsza restauracja zlokalizowana przy krajowej dziewiątce skupia się na obsłudze wycieczek i zorganizowanych grup. Sieć dostrzega potencjał rynku gastronomii przydrożnej i w swojej strategii zakłada otwieranie placówek wyłącznie przy drogach przelotowych o dużym natężeniu ruchu tranzytowego, przede wszystkim na popularnych stacjach benzynowych.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP