Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Aneks do projektu instalacji SDA/ROSE w Lotosie

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
08-11-2007 14:07

Grupa Lotos oraz firma M. W. Kellogg podpisały aneks dotyczący projektu bazowego instalacji SDA/ROSE na potrzeby Programu 10+. Przewidywane prace projektowe trwać mają do 26 tygodni - poinformowała gdańska spółka w komunikacie.

Planowana w ramach Programu 10+ rozbudowa głównych instalacji produkcyjnych zakłada zwiększenie przerobu pozostałości z ropy naftowej, a jednym z rozwiązań jest budowa instalacji odasfaltowania rozpuszczalnikowego (SDA - Solvent De Asphalting). Dla Lotosu będzie ją projektować firma inżynierska KBR, nominowana przez M. W. Kellogg (licencjodawca), w oparciu o własną koncepcję techniczno-technologiczną o nazwie ROSE (Residual Oil Supercritical Extraction).
Projektowana instalacja SDA/ROSE służy do rozdzielenia pozostałości próżniowej po przerobie ropy naftowej na frakcję lżejszą - olej DAO (De-Asphalted Oil) oraz frakcję cięższą - komponent asfaltowy. Olej DAO będzie wsadem na nową instalację hydrokrakingu, której podstawowym produktem będą komponenty paliwowe: głównie olej napędowy i w mniejszej ilości benzyna, komponent asfaltowy ma służyć głównie do produkcji asfaltów, z opcją komponowania oleju opałowego.

Technologia ROSE pozwoli na efektywne optymalizowanie przerobu pozostałości z ropy: produkcję ciężkiego oleju (DAO i produkcję asfaltów, zależnie od aktualnych potrzeb rynkowych.

Kilka tygodni temu z rafinerii Lotosu do centrum badawczego KBR w Teksasie, wysłane zostały pojemniki z ekstraktami, olejami oraz pozostałością po destylacji próżniowej ropy naftowej, z
wykorzystaniem których amerykańscy inżynierowie przeprowadzali testy pilotowe.

- Badania przeprowadzone w Houston potwierdziły, że instalacja ROSE w Gdańsku, w konfiguracji z instalacją hydrokrakingu, zapewni uzyskanie z każdej baryłki przerabianej ropy większej ilości produktów lekkich, a więc dających wyższe marże - powiedział Wojciech Sieniawski, dyrektor biura budowy instalacji podstawowych Programu 10+.

Współpraca z M. W. Kellogg i KBR jest kontynuacją zobowiązań amerykańskich firm podjętych w 2005 r. w ramach Umowy Offsetowej związanej z zakupem przez Polskę samolotów F-16.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 964 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP