Potencjał Azji wynikający m.in. z szybkiego rozwoju gospodarczego daje duże możliwości rozwoju na tym kontynencie. Polscy przedsiębiorcy dostrzegli jego potencjał. W 2017 r. udział państw azjatyckich w całości naszego eksportu sięgnął, według szacunków, ok. 5,7 proc. - ocenił prezes KUKE Janusz Władyczak.
- Azja to 48 krajów, zamieszkałych przez 4,5 mld ludności - co oznacza ogromny potencjał konsumpcyjny, podkreśliła KUKE.
- Analitycy Międzynarodowego Funduszu Walutowego prognozują, że w ciągu kolejnych 5 lat produkt krajowy brutto na głowę obywatela wzrośnie o 34,7 proc.
- Eksport polskich przedsiębiorców w 2017 roku do Azji osiągnął 49 mld 287 zł.
- O tym, jak skutecznie wspierać eksport, będą dyskutować uczestnicy jednego z paneli Europejskiego Kongresu Gospodarczego - "Ekspansja zagraniczna firm" - który odbędzie się 15 maja 2018 r. w Katowicach. Więcej o wydarzeniu tutaj
- Zdecydowanie potencjał Azji - wynikający z liczby ludności, struktury społecznej oraz szybkiego rozwoju gospodarczego - daje duże możliwości rozwoju na tym kontynencie. Polscy przedsiębiorcy już wiele lat temu dostrzegli jego potencjał i postanowili zagościć na tamtejszych rynkach. W 2017 r. - według wstępnych szacunków - udział państw azjatyckich w całości naszego eksportu sięgnął około 5,7 proc. - wskazał Włodarczyk. Jak dodał, w ciągu ostatnich 13 lat rodzima sprzedaż na tamtejsze rynki wzrosła o 341 proc.
Azja to 48 krajów, zamieszkałych przez 4,5 mld ludności - co oznacza ogromny potencjał konsumpcyjny, podkreśliła KUKE. Z kolei analitycy Międzynarodowego Funduszu Walutowego prognozują, że w ciągu kolejnych 5 lat produkt krajowy brutto na głowę obywatela wzrośnie o 34,7 proc. - z 6 tys. 615 dol. w 2017 roku do 8 tys. 908 dol. w 2022 roku.
- Potencjał Azji dostrzegają też polscy przedsiębiorcy - eksport w 2017 roku osiągnął 49 mld 287 zł - podała KUKE.
Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) to polska firma, której akcjonariuszami są Skarb Państwa reprezentowany przez Ministra Rozwoju i Bank Gospodarstwa Krajowego. Ubezpiecza transakcje handlowe polskich przedsiębiorców. Oferuje produkty z gwarancjami Skarbu Państwa oraz ubezpiecza długoterminowe projekty eksportowe o charakterze inwestycyjnym.
Jak zaznaczył szef KUKE cytowany we wtorkowym komunikacie, ekspansja zagraniczna - zwłaszcza na wymagające rynki azjatyckie - to ogromne wyzwanie.
Dlatego Koalicja Partnerów: KUKE, Bank BGŻ BNP Paribas i Bisnode Polska uruchomiła cykl konferencji edukacyjnych: Program Handlu Zagranicznego. - Celem programu jest zaprezentowanie przedsiębiorcom w regionach możliwości ekspansji do Azji oraz instrumentów pozwalających na zwiększenie sukcesu eksportowego za pomocą efektywnego finansowania czy zabezpieczenia biznesu - wyjaśnił Włodarczyk.
Jak poinformowała KUKE, konferencje odbędą się w 10 miastach Polski. Pierwsza rozpoczęła się we wtorek w Katowicach. Kolejne spotkania mają się odbyć m.in. w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Wrocławiu.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Azja coraz ważniejsza dla Polskich eksporterów