XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

BP będzie powiększał sieć kawiarenek Wild Bean Cafe w Polsce

BP będzie powiększał sieć kawiarenek Wild Bean Cafe w Polsce
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Koncern paliwowy BP będzie powiększał sieć kawiarenek pod nazwą Wild Bean Cafe (WBC) na stacjach benzynowych w Polsce. Zdecydowano, że będą one powstawać także na stacjach partnerskich, a nie tylko - jak do tej pory - stacjach własnych BP.

"W tym roku rozpoczniemy uruchamianie kawiarenek Wild Bean Cafe w naszych stacjach partnerskich, bo oczekują tego zarówno nasi klienci, jak i partnerzy prowadzący te obiekty" - poinformował PAP Rafał Bendyk, menadżer odpowiedzialny za rozwój WBC.

Koncern BP ma obecnie w naszym kraju około 400 stacji benzynowych, z czego blisko połowa to stacje partnerskie. Kawiarenki pod nazwą Wild Bean Cafe są na polskim rynku od 2005 roku, ale do tej pory były dostępne jedynie na stacjach własnych BP. Obecnie funkcjonują 203 kawiarenki pod tym szyldem.

Według Krzysztofa Kozłowskiego, odpowiedzialnego w BP za współpracę ze stacjami partnerskimi, w tym roku program kawiarenek na tego typu stacjach będzie miał charakter pilotażowy. Obejmie on kilkanaście już istniejących obiektów oraz część z 30 nowo powstających stacji franczyzowych.

"Są to stacje o różnej specyfice, od dużych obiektów przy ważnych drogach krajowych, po stacje w niewielkich miasteczkach" - zaznaczył Kozłowski.

Koncern BP nie podaje, jaką część obrotów stacji stanowią przychody z kawiarenek Wild Bean Cafe, ale - jak zapewnia Rafał Bendyk - biznes ten rośnie o kilkanaście procent rocznie. Od uruchomienia kawiarenek w 2005 roku, ich przychody zwiększyły się ponad 10-krotnie. Ponadto usługi dodane, takie jak gastronomia czy myjnie samochodowe, powodują zwiększenie sprzedaży paliw na stacjach.

"Widzimy potencjał na polskim rynku i klientów, którzy zmieniają nawyki, coraz częściej podróżują i chcą w tej podróży wypić dobrą kawę i zjeść dobry posiłek" - zaznaczył Benedyk.

Przypomniał, że BP jako pierwsza firma paliwowa w Polsce wprowadziła w 2005 roku na swoich stacjach wydzielone kawiarenki pod wspólnym szyldem. Polski rynek był też jednym z dwóch pierwszych w Europie, na których rozpoczęto testowanie marki gastronomicznej Wild Bean Cafe.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: BP będzie powiększał sieć kawiarenek Wild Bean Cafe w Polsce

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!