PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

BP rozpoczęło współpracę z siecią Piotr i Paweł

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
09-08-2017 14:48
BP rozpoczęło współpracę z siecią Piotr i Paweł
Fot. PTWP (Piotr Apanowicz)

Nawet 150 sklepów nowego konceptu „Piotr i Paweł po drodze” może zostać uruchomione na stacjach BP w ciągu najbliższych dwóch lat, jeśli obie strony pozytywnie ocenią program pilotażowy, który właśnie się rozpoczął.

Pierwszy sklep nowego konceptu rozpoczął działalność na stacji BP w Warszawie, dwa kolejne mają ruszyć jeszcze w tym tygodniu w Poznaniu (siedziba sieci Piotr i Paweł) oraz w Krakowie (siedziba BP).
- Testy potrwają około sześciu miesięcy, po tym okresie podejmiemy decyzję, co dalej. Możemy przejść do rozwijania współpracy, względnie przedłużyć lub rozszerzyć program pilotażowy - zapowiada Joanna Lutosławska-Rogóż, kierownik projektu w BP.

Sklepy „Piotr i Paweł po drodze” będą działać na powierzchni 140-150 mkw. i oferować około 3 tys. produktów. To oferta poszerzona w stosunku do standardowego sklepu na stacji BP o produkty typu „on the go”, takie jak napoje, przekąski, dania gotowe, ale także wędliny czy nabiał.

- To ma być miejsce nie tylko dla kierowców, ale dla każdego, także na codzienne zakupy. W ofercie znajdzie się ponad 200 produktów marki własnej Piotr i Paweł - mówi Piotr Drządzewski, szef projektu ze strony sieci handlowej.

Jak zapewnia Artur Wójcik, dyrektor handlowy BP w Polsce, rozwój oferty pozapaliwowej jest dla sieci niezmiernie ważny, bo takie są oczekiwania klientów. - Obecnie sprzedaż pozapaliwowa stanowi przeciętnie 30 proc. obrotów stacji, a jeszcze dekadę temu ponad 90 proc. przychodów stanowiły paliwa - mówi.

Przed rozpoczęciem współpracy z siecią Piotr i Paweł BP przeprowadziło badania, z których wynika, że klienci pozytywnie reagują na tę markę, którą utożsamiają z jakością, wygodą i szybkością obsługi. Nowy koncept sklepu ma rozszerzyć ofertę na stacjach BP szczególnie o dania gotowe do szybkiego przygotowania w domu.

- Jeśli chodzi o podział inwestycji, to wyposażenie sklepów będzie po naszej stronie, natomiast nad rozwojem oferty produktowej pracować będzie głównie nasz partner - mówi Artur Wójcik.

Dla obu sieci to nie pierwsza próba nawiązania współpracy odpowiednio z siecią handlową i marką stacji. BP na początku obecnej dekady testowało sklepy we współpracy z firmą Carrefour, a Piotr i Paweł dekadę temu zrealizował pilotaż na stacjach Shell. W obu przypadkach testy nie zakończyły się sukcesem. - Wówczas na rynku polskim dominowały sklepy wielkopowierzchniowe, to nie był jeszcze czas na taką współpracę. Nauczyliśmy się wtedy, że taki projekt musi być przygotowywany wspólnie przez obu partnerów - tłumaczy Ewa Aleszczyk-Kalinowska, rzeczniczka sieci Piotr i Paweł.

BP ma doświadczenie współpracy z sieciami handlowymi z innych rynków, m.in. z Wielkiej Brytanii (współpraca z Marks&Spencer), Niemiec (sieć Rewe) czy Holandii (Albert Heijn). Jak podkreśla paliwowy koncern, to co wyróżnia ten projekt to fakt, że firma BP nie tylko udostępnia jedynie powierzchnię handlową na swoich stacjach, ale wspólnie z polską marką pracowała nad całością nowego konceptu.

Nowe sklepy lokalizowane będą raczej na stacjach miejskich, bo na takie zapotrzebowanie wskazują doświadczenia międzynarodowe, ale BP nie wyklucza, że „Piotr i Paweł po drodze” przetestowany zostanie również na stacjach tranzytowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

577 394 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP