PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Branża paliwowa krytycznie wobec "Strategii rozwoju transportu"

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
01-06-2011 15:00
Branża paliwowa krytycznie wobec "Strategii rozwoju transportu"

Projekt "Strategii rozwoju transportu do 2020 roku (z perspektywą do 2030 roku)" spotkał się z wieloma głosami krytycznymi z różnych stron. Do tej krytyki przyłączyła się także branża paliwowa, która dostrzega w dokumencie istotne braki z perspektywy tego sektora.

- Ani w Diagnozie, ani w Strategii nie wspomniano o transporcie rurociągowym, choć niektóre tabele podają dane tego transportu dotyczące, a przecież jest to istotny element logistyki transportowej znacznie zmniejszający koszty transportu ropy, paliw ciekłych, gazu i produktów chemicznych. Intensyfikacja tego rodzaju transportu wpłynie znacząco na zmniejszenie kosztów logistycznych, zmniejszy ruch drogowy i kolejowy ograniczając znacznie chociażby emisję CO2 i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w transporcie kołowym – mówi nam dyrektor generalny Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego Leszek Wieciech.
Zauważa on, iż w obu dokumentach nie wspomniano nic o elementach logistyki transportowej, którymi są stacje paliw (w tym MOP-y przy autostradach i drogach ekspresowych). – Te podstawowe dla utrzymania normalnego ruchu transportowego obiekty znacznie się zmieniają i dostosowują do nowych wymagań ekologicznych, oferując nowe gatunki bardziej ekologicznych paliw, skracając czas obsługi podczas tankowania pojazdów i stając się centrami szeroko rozumianej obsługi i informacji kierowców. Należy zakładać, iż w przyszłości ich funkcje zostaną właśnie poszerzone o nowe typy działalności – w tym o ładowanie aut elektrycznych, tankowanie wodorem czy gazem skroplonym – uważa nasz rozmówca.

Według niego niezbędne jest ponowne przeanalizowanie zasad dzierżawy MOP-ów, z uwzględnieniem już posiadanych doświadczeń. Konieczne jest również dostosowanie gęstości rozmieszczenia MOP-ów do realnych, a także dających się przewidzieć w realnej przyszłości potrzeb użytkowników autostrad i dróg ekspresowych oraz potoków transportu drogowego. – Utrzymanie dotychczasowej polityki w tym zakresie grozi brakiem zainteresowania dzierżawą MOP-ów przez przedsiębiorców, a także ich nadmiernym zagęszczeniem – co w konsekwencji będzie skutkować spadkiem wpływów do budżetu państwa. Niewykluczone jest także lokowanie stacji paliw w bezpośredniej bliskości autostrad i dróg ekspresowych, co spowoduje odpływ kierowców ze stacji położonych na MOP-ach – podkreśla Leszek Wieciech.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP