PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Branża paliwowa z optymizmem o walce z szarą strefą

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
23-06-2016 12:03
Branża paliwowa z optymizmem o walce z szarą strefą
Fot. Shutterstock

Liczymy na to, że zmiany przepisów w ramach przyjętego właśnie przez Sejm tzw. pakietu paliwowego będą znacznie skuteczniejsze niż dotychczasowe próby walki z szarą strefą na rynku paliw - mówi Robert Brzozowski, prezes spółki Unimot.

Szef wiodącego niezależnego dostawcy oleju napędowego na polskim rynku ocenia, że pakiet paliwowy otwiera nowe możliwości dla uczciwych dystrybutorów ON i wpisuje się w ogłoszoną właśnie nową strategię Unimotu na najbliższe dwa lata, która zakłada koncentrację na tym segmencie rynku i intensyfikację sprzedaży diesla.
W 2015 roku olej napędowy stanowił 48 proc. w strukturze sprzedaży grupy, po 25 proc. udziałów przypadało na gaz płynny LPG i biopaliwa, a 2 proc. na gaz ziemny. - Zakładam, że w 2016 roku udział ON zdecydowanie przekroczy połowę naszych przychodów - mówi w rozmowie z wnp.pl prezes Unimotu.

Jego zdaniem jeszcze w tym roku, przed szczytem sezonu przewozowego, należy się spodziewać pierwszych wymiernych efektów pakietu paliwowego. - To powinno się przełożyć na wyniki finansowe spółki w drugiej połowie 2016 roku - dodaje.

Unimot opublikował niedawno prognozę na 2016 rok, w której zakładał przychody na poziomie 1,6 mld zł (wzrost o blisko 17 proc. wobec 2015 roku), wynik EBITDA w wysokości 27 mln zł i zysk netto na poziomie 15,2 mln zł (wzrost o 22,3 proc.).

Prezes Brzozowski zastrzega jednak, że prognoza nie uwzględniała potencjalnych efektów pakietu paliwowego, bo w trakcie jej opracowywania nie wiadomo było czy, kiedy i w jakiej formie zostanie on przyjęty przez Sejm. Szef Unimotu nie wyklucza zatem, że w rzeczywistości wyniki spółki mogą być jeszcze lepsze, tym bardziej, że po pierwszych blisko sześciu miesiącach roku wszystko przebiega zgodne z założeniami.

- Dodatkowo zauważamy intensyfikację działań służb kontrolnych, co również powinno wpłynąć na ograniczenie szarej strefy. Jestem optymistą co do szans na znaczące ograniczenie skali tego zjawiska - mówi Robert Brzozowski.

Według niego mówi się, że do kraju wjeżdża nawet 500 cystern nielegalnego diesla dziennie. To pokazuje skalę szarej strefy, skoro Unimot, posiadający niemal 9 proc. udziału w oficjalnym imporcie tego paliwa do Polski, jest w stanie sprowadzać ok. 100 cystern dziennie.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 319 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 330 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP