PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Carrefour dominuje wśród stacji marketowych

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
18-02-2009 12:58
Carrefour dominuje wśród stacji marketowych

Od dwóch lat firma Carrefour Polska zdecydowanie najszybciej rozwija sieć stacji paliw zlokalizowanych przy swoich sklepach. Spółka kontroluje już ponad jedną trzecią rynku tzw. stacji przymarketowych.

Jak wynika z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), w 2008 roku łączna liczba stacji przymarketowych zwiększyła się o 17 proc., do 123 placówek.
Niemal za połowę tego wzrostu odpowiada właśnie firma Carrefour Polska, która uruchomiła 8 nowych stacji - w Tarnowskich Górach, Krakowie, Mławie, Wrocławiu, Sieradzu, Sochaczewie, Kędzierzynie Koźlu oraz Bydgoszczy.

Dzięki temu przy sklepach Carrefour funkcjonują obecnie 44 stacje tego typu, co stanowi niemal 36 proc. tego segmentu rynku. Pozostali gracze na tym rynku (Tesco, Auchan, Intermarche czy E.Leclerc) uruchomili w 2008 roku jedną lub dwie stacje.

W efekcie Carrefour wyrósł na zdecydowanego lidera segmentu stacji przymarketowych, drugie pod względem liczby placówek Tesco zarządza siecią 24 obiektów.

- W 2009 roku kontynuowane są prace związane 
z przyszłymi inwestycjami - obecnie prowadzone są analizy projektów, których kontynuacja przewidziana jest w momencie uzyskania wyników audytów środowiskowych - mówi Maria Cieślikowska z Carrefour Polska.

Nie wiadomo na razie ile stacji chciałby otworzyć Carrefour w tym roku i czy dotychczasowe tempo rozwoju sieci będzie utrzymane. - Traktujemy sieć stacji jako jedną z dodatkowych usług dla naszych klientów, tak aby "pod jednym dachem" mogli oni zrealizować jak najwięcej spraw poza samymi zakupami - mówi Maria Cieślikowska.

Rynek stacji przy marketach rozwija się znacznie szybciej niż rynek stacji ogółem, a z racji niskich cen wielu ekspertów spodziewa się, że w obliczu kryzysu może rozwijać się jeszcze szybciej.

Udział tych stacji w sprzedaży detalicznej paliw jest wyższy niż wynikałoby to z samej liczby stacji, bo przeciętna sprzedaż na stacji tego typu może być nawet kilkakrotnie wyższa od sprzedaży na stacjach tradycyjnych operatorów.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP