Według najnowszych danych firmy Nielsen w ciągu ostatnich trzech lat z polskiego rynku znikło 455 przystacyjnych placówek handlowych. Oznacza to swego rodzaju korektę po dynamicznym rozwoju przystacyjnego handlu w ciągu ostatnich 20 lat.
Tendencja spadkowa co do liczby punktów handlowych na stacjach paliw pokrywa się niemal idealnie z kierunkiem zmian na rynku stacyjnym. Podobnie jak w przypadku liczby sklepów, liczba stacji sięgnęła rekordowego maksimum około 6,9 tys. w 2007 roku. Od tego czasu obserwujemy jej ciągły spadek. Na koniec 2009 roku w Polsce działało niewiele ponad 6,7 tys. stacji.
Wynika to przede wszystkim z malejącej z roku na rok liczby stacji niezależnych, które nie wytrzymują konkurencji z markowymi placówkami dużych koncernów. Wiele z nich zamykanych jest także ze względu na niespełnianie coraz ostrzejszych wymogów technicznych i środowiskowych. Eksperci przewidują, że z drastycznym spadkiem liczby stacji będziemy mieć do czynienia na początku 2013 roku. Wówczas bowiem wejdą w życie nowe wymogi techniczne dla stacji paliw dostosowujące nasze przepisy do unijnych norm ochrony środowiska.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Coraz mniej sklepów na stacjach paliw