PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Coraz mniej stacji marki Bliska

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
02-07-2014 15:05
Coraz mniej stacji marki Bliska
Fot. PTWP (Andrzej Wawok)

Od końca 2012 roku z polskiego rynku detalicznego zniknęło niemal 40 proc. stacji Bliska, marki ekonomicznej PKN Orlen. Tylko w pierwszym półroczu obecnego roku sieć Bliska skurczyła się o ponad 50 placówek.

Na koniec pierwszego półrocza 2014 roku w sieci PKN Orlen funkcjonowały 304 stacje Bliska, w tym 164 placówki własne koncernu i 140 obiektów franczyzowych. To o 54 stacje mniej niż na koniec 2013 roku (358 stacji) i o 29 mniej niż na koniec pierwszego kwartału tego roku (333 stacje).
W zdecydowanej większości wypadające z rynku placówki marki ekonomicznej zostały włączone do segmentu premium koncernu i przemianowane na markę Orlen.

PKN Orlen konsekwentnie zapewnia jednak, że nie zamierza całkowicie rezygnować z segmentu ekonomicznego i wycofywać marki Bliska z rynku. - Nasze plany rozwoju na najbliższe lata nie przewidują całkowitej rezygnacji z tego brandu - powiedziano nam w biurze prasowym koncernu.

Lider krajowego rynku detalicznego przekonuje, że zmiana struktury sieci pod kątem proporcji obiektów marki Bliska i Orlen jest elementem realizowanej obecnie strategii na lata 2013-2017, która zakłada wzrost efektywności sieci stacji koncernu, poprzez dostosowanie marki stacji do otoczenia rynkowego oraz potencjału danej placówki. Chodzi o to, że klienci oczekują obiektów wielofunkcyjnych oraz otwartych całodobowo. Dlatego Orlen decyduje się na włączenie do segmentu premium tych stacji Bliska, które mają potencjał, czyli zazwyczaj są zlokalizowane w miastach lub przy trasach tranzytowych.

W konsekwencji w ciągu ostatnich 18 miesięcy z krajowego rynku zniknęło w sumie 186 stacji Bliska. Przypomnijmy, że marka ekonomiczna PKN Orlen utworzona została w 2006 roku. Płocki koncern zapowiadał wówczas, że docelowo sieć ekonomiczna będzie liczyła nawet 900 stacji. Nigdy nie udało się spełnić tych zapowiedzi. W szczytowym momencie, pod koniec 2012 roku, sieć Bliska liczyła 489 placówek.

Łącznie sieć detaliczna PKN Orlen na koniec pierwszego kwartału 2014 r. liczyła 1766 stacji, o 12obiektów mniej niż na koniec 2013 roku.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP