Pięciu największych operatorów stacji paliw w Czechach, w tym należąca do PKN Orlen Benzina, zwiększyło swój udział w sprzedaży paliw na czeskim rynku z 38 proc. w roku 2007 do 42 proc. w roku 2008.
Niemal jedna czwarta z nich należy do pięciu największych operatorów, z których każdy dysponuje siecią przewyższającą 100 placówek: Benzina, Cepro, OMV, Pap Oil i Shell Czech Republic. Udział tych firm w sprzedaży paliw jest znacznie większy i nadal rośnie, osiągając w 2008 roku poziom 42 proc.
Firmy zarządzające sieciami liczącymi od 20 do 100 stacji, takie jak Agip Czech Republic, Lukoil, Slovnaft czy Robin Oil, posiadają w sumie ok. 10 proc. udziałów w rynku stacji (wobec 8,3 proc. w roku 2007), podczas gdy pod względem sprzedaży paliw ich udział jest niemal dwukrotnie większy.
Większy potencjał sprzedaży paliw posiadają także stacje przymarketowe, prowadzone przez takie firmy jak Ahold, Globus, Makro i Tesco. Ich udział w tynku stacji to zaledwie 1,6 proc., a w sprzedaży paliw aż 6,9 proc.
W Czechach działa 50 firm posiadających od 5 do 20 stacji benzynowych (prawie 9 proc. rynku stacji), ale wciąż 57 proc. wszystkich stacji znajduje się w rękach operatorów niezależnych, posiadających mniej niż 5 stacji.