PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Cztery lata prezesa Moskalewicza w PERN "Przyjaźń"

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
08-01-2016 11:08
Cztery lata prezesa Moskalewicza w PERN "Przyjaźń"
fot. mat. pras.

Niespełna cztery lata spędził na stanowisku szefa krajowego operatora rurociągów naftowych PERN „Przyjaźń” Marcin Moskalewicz. W tym czasie spółka rozpoczęła i w zakładanym terminie sfinalizowała budowę pierwszego etapu Terminalu Naftowego w Gdańsku.

W marcu 2012 roku Marcin Moskalewicz wygrał zorganizowany przez resort skarbu państwa konkurs na stanowisko prezesa PERN, w którym wzięło udział siedmiu kandydatów, po tym jak dwa miesiące wcześniej, w ramach „przeglądu kadr spółek skarbu państwa” z funkcji prezesa odwołany został Robert Soszyński.
Według MSP nowy szef PERN miał być gwarancją nie tylko sprawnego zarządzania spółką, ale także realizacji kluczowych projektów inwestycyjnych.

Marcin Moskalewicz jest absolwentem studiów MBA w Polsko-Amerykańskiej Szkole Biznesu - Institute of Business Studies Politechniki Krakowskiej i Central Connecticut State University USA, studiów podyplomowych w studium kształcenia kadr kierowniczych Akademii Ekonomicznej oraz magisterskich na Akademii Rolniczej w Krakowie. W przeszłości był m.in. wiceprezesem i członkiem zarządu PZU oraz PZU Życie. Bezpośrednio przed objęciem funkcji prezesa PERN był szefem  płockiego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Rafineryjnego (OBR), wówczas spółki skarbu państwa, będącej m.in. jednym z największych w Europie producentów benzyny lotniczej, zajmującej się także produkcją wyrobów z tworzyw sztucznych i chemikaliów ochronnych.

Terminal oczkiem w głowie prezesa

Niemal od początku swojego urzędowania prezes Moskalewicz postawił na realizację kluczowej - jego zdaniem - inwestycji z punktu widzenia bezpieczeństwa energetycznego kraju, czyli plan budowy terminalu naftowego w Gdańsku. Już w maju 2012 roku, dwa miesiące po objęciu stanowiska, nowy szef PERN informował o rozpoczęciu procesu badań środowiskowych i poszukiwaniach generalnego wykonawcy pierwszego etapu inwestycji. Już wówczas przewidywał także, że prace przy realizacji tego etapu powinny się zakończyć z końcem 2015 roku.

Ostatecznie prace projektowe rozpoczęto w kwietniu 2013 roku, a prace budowlane przy realizacji pierwszego etapu terminalu naftowego w Gdańsku ruszyły w lutym 2014 roku. Przy tym - co jest swego rodzaju ewenementem nie tylko w tej branży - inwestycja zakończyła się zgodnie z przewidywanym harmonogramem, właśnie trwają prace zmierzające do rozruchu technologicznego, a rozpoczęcie działalności operacyjnej terminalu przewidywane jest na koniec pierwszego kwartału 2016 roku. Tym samym inwestycja o wartości ok. 415 mln zł powstała w ciągu zaledwie 32 miesięcy (łącznie z pracami projektowymi i uzyskaniem pozwolenia na budowę).

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP