PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dobre perspektywy dla sklepów na stacjach

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
21-06-2007 07:14
Dobre perspektywy dla sklepów na stacjach

Konkurencja na rynku stacji paliw zmusza do sięgania po nowe rozwiązania. Jednym z nich jest sklep "convenience", który na razie nie jest czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji o zatankowaniu pojazdu.

Zdaniem ekspertów, to się może zmienić. Wedxług Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS), sklepy na stacjach, na podstawie zbieranych i analizowanych danych o zwyczajach swoich klientów, stają się coraz bardziej innowacyjne w podejściu do asortymentu, rozwijając znaczenie impulsu zakupowego w charakterze zachowań odwiedzających ich klientów.
- Wejście sieci handlowych do sklepów stacyjnych przyczyni się do poszerzenia asortymentu, zwiększając ich atrakcyjność, przy zachowaniu już wypracowanych korzyści wynikających z dotychczasowej oferty – mówi Adam Wroczyński z ARSS.

Rynek sprzedaży produktów FMCG na stacjach paliw stanowi ok. 2 proc. udziału całego rynku FMCG, reprezentując wartość przekraczającą 3,5 mld zł. Charakteryzuje się on jednak silną dynamiką wzrostu - średniorocznie w granicach 15 proc., co stanowi ponad dwukrotnie większy przyrost niż w całej branży.

Sprzedaż oferty ze sklepu w miesięcznych przychodach stacji stanowi już ok. 25-30 proc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP