XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Dobre perspektywy dla sklepów na stacjach

Dobre perspektywy dla sklepów na stacjach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Konkurencja na rynku stacji paliw zmusza do sięgania po nowe rozwiązania. Jednym z nich jest sklep "convenience", który na razie nie jest czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji o zatankowaniu pojazdu.

Zdaniem ekspertów, to się może zmienić. Wedxług Akademii Rozwoju Systemów Sieciowych (ARSS), sklepy na stacjach, na podstawie zbieranych i analizowanych danych o zwyczajach swoich klientów, stają się coraz bardziej innowacyjne w podejściu do asortymentu, rozwijając znaczenie impulsu zakupowego w charakterze zachowań odwiedzających ich klientów.

- Wejście sieci handlowych do sklepów stacyjnych przyczyni się do poszerzenia asortymentu, zwiększając ich atrakcyjność, przy zachowaniu już wypracowanych korzyści wynikających z dotychczasowej oferty – mówi Adam Wroczyński z ARSS.

Rynek sprzedaży produktów FMCG na stacjach paliw stanowi ok. 2 proc. udziału całego rynku FMCG, reprezentując wartość przekraczającą 3,5 mld zł. Charakteryzuje się on jednak silną dynamiką wzrostu - średniorocznie w granicach 15 proc., co stanowi ponad dwukrotnie większy przyrost niż w całej branży.

Sprzedaż oferty ze sklepu w miesięcznych przychodach stacji stanowi już ok. 25-30 proc.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dobre perspektywy dla sklepów na stacjach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!