Konkurencja na rynku stacji paliw zmusza do sięgania po nowe rozwiązania. Jednym z nich jest sklep "convenience", który na razie nie jest czynnikiem decydującym o podjęciu decyzji o zatankowaniu pojazdu.
- Wejście sieci handlowych do sklepów stacyjnych przyczyni się do poszerzenia asortymentu, zwiększając ich atrakcyjność, przy zachowaniu już wypracowanych korzyści wynikających z dotychczasowej oferty – mówi Adam Wroczyński z ARSS.
Rynek sprzedaży produktów FMCG na stacjach paliw stanowi ok. 2 proc. udziału całego rynku FMCG, reprezentując wartość przekraczającą 3,5 mld zł. Charakteryzuje się on jednak silną dynamiką wzrostu - średniorocznie w granicach 15 proc., co stanowi ponad dwukrotnie większy przyrost niż w całej branży.
Sprzedaż oferty ze sklepu w miesięcznych przychodach stacji stanowi już ok. 25-30 proc.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Dobre perspektywy dla sklepów na stacjach