PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Downstream

Rafineria w Możejkach z wizytą premiera Litwy

Autor: wnp.pl (PA)
05-01-2018 14:41 |  aktualizacja: 05-01-2018 16:03
Rafineria w Możejkach z wizytą premiera Litwy

Rafineria w Możejkach.

Fot. mat. prasowe

Premier Litwy Saulius Skvernelis odwiedził rafinerię Orlen Lietuva w Możejkach. Jeszcze do niedawna, gdy Orlen pozostawał w długoletnim sporze z państwowymi Kolejami Litewskimi, taka wizyta nie byłaby możliwa.

- Orlen Lietuva wnosi istotny wkład w budowę litewskiej gospodarki i jest ważnym eksporterem. Cieszymy się widząc, że rafineria stale inwestuje, modernizuje się i rozwija działalność, a w 2018 rok wkracza z planami nowych inwestycji - powiedział premier Saulius Skvernelis.
PKN Orlen podaje, że od czasu przejęcia rafinerii Możejki przez płocki koncern w 2006 r., w jej modernizację zainwestowano ponad miliard dolarów. Szacowana wartość inwestycji zaplanowanych i zrealizowanych w latach 2017-2018 to 150-200 mln dolarów.

Wśród nich jest nowa instalacja petrochemiczna, która rozszerza portfel produktów rafineryjnych, a także budowa nowego zbiornika dla terminalu w Butyndze, który zwiększa przepustowość terminalu o 20 proc., zabezpiecza dostawy ropy naftowej do rafinerii, a tym samym przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa energetycznego kraju.

- Dążymy do ustabilizowania naszej działalności w perspektywie długoterminowej i przygotowania firmy na zmiany w otoczeniu makroekonomicznym - powiedział Michał Rudnicki, od początku 2018 roku nowy prezes Orlen Lietuva.

Więcej na temat powołania nowego prezesa czytaj w tekście Michał Rudnicki nowym prezesem Orlen Lietuva.

Litewska rafineria przejęta została przez Orlen w 2006 roku. Wkrótce potem Rosjanie odcięli jej dostawy ropy rurociągiem, tłumacząc to jego złym stanem technicznym. Od tej pory zaopatrywana jest w 100 proc. drogą morską. W 2017 r. rafineria przerobiła ponad 10 mln ton ropy, która jest dostarczana ok. 100 tankowcami i przeładowywana na terenie należącego do spółki terminalu morskiego w Butyndze. W 2014 roku, kiedy marże rafineryjne były rekordowo niskie, a konflikt z Kolejami Litewskimi dodatkowo obniżał konkurencyjność zakładu, poprzedni zarząd Orlenu rozważał czasowe lub nawet permanentne wstrzymanie pracy rafinerii.

Czytaj również Możejki odblokowane. Orlen w końcu porozumiał się z Kolejami Litewskimi.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


33 724 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

735 904 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 883 ofert w bazie

2 782 263 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP