XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Drogbud ze Strzyżowa kupił Rafinerię Nafty Glimar

Drogbud ze Strzyżowa kupił Rafinerię Nafty Glimar
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firma drogownicza odkupiła bankruta od Lotosu. Chce w Glimarze ponownie uruchomić produkcję asfaltu.

Podkarpacki Holding Budowy Dróg Drogbud ze Strzyżowa kupił w poniedziałek znajdującą się w upadłości Rafinerię Nafty Glimar. Za symboliczny milion złotych przejął od Grupy Lotos 9,52 mln akcji, stanowiących 91,54 proc. kapitału spółki. Symboliczny, bo wartość instalacji Glimaru była wcześniej wyceniana na setki milionów złotych - pisze "Puls Biznesu".

Dlaczego Drogbud zdecydował się kupić Glimar? Po pierwsze — było tanio. Po drugie — Drogbud ma poważne plany związane z rafineryjnymi instalacjami.

— Chcemy przede wszystkim zapewnić sobie bezpieczeństwo dostaw asfaltu. Kiedyś w tej rafinerii już go produkowano. Nie wykluczam także rozpoczęcia produkcji olejów opałowych. Produkcja powinna ruszyć jak najszybciej. Najpierw musimy jednak dokonać przeglądu instalacji i przeprowadzić remonty —mówi Grzegorz Wojtaszek, prezes Drogbudu.

Nie chce on jednak ujawnić, ile będzie kosztował remont, ile pieniędzy firma chce przeznaczyć na inwestycje ani ile asfalty chce produkować. Nie mówi także wprost, ile osób zatrudni. Przed ogłoszeniem upadłości Glimaru w 2005 r. w firmie pracowało ponad 400 osób. Dziś zostało 37 niezbędnych do zabezpieczenia niepracujących instalacji.

W ręce Drogbudu trafiła także niedokończona instalacja hydrokompleksu. Glimar chciał tu kiedyś produkować rozpuszczalniki i tzw. oleje bazowe. W jej budowę wpompowano około 400 mln zł. Po ogłoszeniu upadłości w 2005 r. miała być głównym wabikiem dla inwestorów. Syndykowi nie udało się jednak jej sprzedać. Na przeszkodzie stała cena. Najpierw instalacje wyceniono na 326 mln zł, potem na 180 mln zł, ale i tak jej nikt nie chciał. Skutkiem było umorzenie upadłości Glimaru wiosną tego roku.

Podkarpacki Holding Budowy Dróg Drogbud ze Strzyżowa zajmuje się m.in.: budową i modernizacją dróg i ich remontami, budową parkingów, placów oraz chodników. Działa głównie w województwie podkarpackim, ale realizuje zamówienia także w innych częściach kraju.

W 2005 r. firma uruchomiła w województwie śląskim nowy oddział dysponujący wytwórnią mas bitumicznych. Największym kontraktem zdobytym do tej pory przez Drogbud jest wygrany wraz z IMB-Podbeskidzie w październiku 2007 r. przetarg na przebudowę odcinka drogi krajowej nr 7 Grójec — Białobrzegi. Jego wartość to blisko 500 mln zł. W maju 2008 r. firma podpisała kolejny duży kontrakt na budowę obwodnicy Ropczyc (za blisko 170 mln zł)
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Drogbud ze Strzyżowa kupił Rafinerię Nafty Glimar

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!