Firma drogownicza odkupiła bankruta od Lotosu. Chce w Glimarze ponownie uruchomić produkcję asfaltu.
Dlaczego Drogbud zdecydował się kupić Glimar? Po pierwsze — było tanio. Po drugie — Drogbud ma poważne plany związane z rafineryjnymi instalacjami.
— Chcemy przede wszystkim zapewnić sobie bezpieczeństwo dostaw asfaltu. Kiedyś w tej rafinerii już go produkowano. Nie wykluczam także rozpoczęcia produkcji olejów opałowych. Produkcja powinna ruszyć jak najszybciej. Najpierw musimy jednak dokonać przeglądu instalacji i przeprowadzić remonty —mówi Grzegorz Wojtaszek, prezes Drogbudu.
Nie chce on jednak ujawnić, ile będzie kosztował remont, ile pieniędzy firma chce przeznaczyć na inwestycje ani ile asfalty chce produkować. Nie mówi także wprost, ile osób zatrudni. Przed ogłoszeniem upadłości Glimaru w 2005 r. w firmie pracowało ponad 400 osób. Dziś zostało 37 niezbędnych do zabezpieczenia niepracujących instalacji.
W ręce Drogbudu trafiła także niedokończona instalacja hydrokompleksu. Glimar chciał tu kiedyś produkować rozpuszczalniki i tzw. oleje bazowe. W jej budowę wpompowano około 400 mln zł. Po ogłoszeniu upadłości w 2005 r. miała być głównym wabikiem dla inwestorów. Syndykowi nie udało się jednak jej sprzedać. Na przeszkodzie stała cena. Najpierw instalacje wyceniono na 326 mln zł, potem na 180 mln zł, ale i tak jej nikt nie chciał. Skutkiem było umorzenie upadłości Glimaru wiosną tego roku.
Podkarpacki Holding Budowy Dróg Drogbud ze Strzyżowa zajmuje się m.in.: budową i modernizacją dróg i ich remontami, budową parkingów, placów oraz chodników. Działa głównie w województwie podkarpackim, ale realizuje zamówienia także w innych częściach kraju.
W 2005 r. firma uruchomiła w województwie śląskim nowy oddział dysponujący wytwórnią mas bitumicznych. Największym kontraktem zdobytym do tej pory przez Drogbud jest wygrany wraz z IMB-Podbeskidzie w październiku 2007 r. przetarg na przebudowę odcinka drogi krajowej nr 7 Grójec — Białobrzegi. Jego wartość to blisko 500 mln zł. W maju 2008 r. firma podpisała kolejny duży kontrakt na budowę obwodnicy Ropczyc (za blisko 170 mln zł)
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Drogbud ze Strzyżowa kupił Rafinerię Nafty Glimar