PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Dyrektor generalny BP w Polsce: myślimy o rozwoju, a nie wycofaniu się z Polski

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
15-02-2011 13:31
Dyrektor generalny BP w Polsce: myślimy o rozwoju, a nie wycofaniu się z Polski

Dyrektor generalny BP w Polsce Bogdan Kucharski zapewnia, że nie ma obecnie planów wycofania się koncernu z naszego kraju. - Mamy obecnie kilkunastoprocentowy udział w rynku i wciągu kilku lat chcemy go zwiększyć o kilka punktów procentowych. Nie ukrywamy więc tego, że chcemy się dalej rozwijać - mówi portalowi wnp.pl dyrektor BP.

Jak BP widzi swoja przyszłość na polskim rynku?
- W dłuższej perspektywie uważamy, że stacji w Polsce nie będzie znacząco przybywać. Naszym zdaniem ruchy rynkowe będą odbywać się w kierunku konsolidacji obiektów niebrandowych. To jest już widoczne od dobrych kilku lat i korzystamy z tego powiększając naszą sieć partnerską.

Wciąż jest w Polsce wiele stacji prywatnych oferujących bardzo duży potencjał, a co więcej ich właściciele coraz częściej dostrzegają korzyści z przyłączania się do znanych brandów, gdyż sami nie mają takich możliwości rozwoju, jakie oferują im duzi gracze. Mówimy tu choćby o ofercie flotowej, programach lojalnościowych czy ofercie pozapaliwowej.

Oczywiście będziemy także rozwijać sieć własną – tu najlepszym przykładem są stacje autostradowe, ale również w dużych miastach i okolicach wciąż jest potencjał do rozwoju i staramy się go wykorzystywać.

Jak obecnie wygląda struktura sieci BP w Polsce?

- W tej chwili mamy 205 stacji własnych i 197 stacji partnerskich. Spośród stacji traktowanych jako własnych 136 to placówki będące własnością BP i zarządzane przez nas, zaś pozostałych blisko 70 to stacje będące naszą własnością, ale zarządzane przez dilerów.

Czy inwestowanie w sieć partnerską nie wiąże się z ryzykiem obniżenia standardów sieci?

- Oczywiście widzimy takie ryzyko, ale po pierwsze mamy dobre doświadczenia ze współpracy z partnerami, a po drugie pamiętajmy, że taka stacja jest własnością konkretnego człowieka, przedsiębiorcy, który stara się ten biznes prowadzić najlepiej jak potrafi. Oprócz tego ma on doskonałą znajomość swojego rynku, lepiej od nas wie czego jego klient potrzebuje. Tacy przedsiębiorcy mają często znakomite pomysły na biznes okołostacyjny i te pomysły także wspieramy. Widzimy, że cały czas chcą oni podnosić standard i zakres świadczonych usług.

Choćby z tego powodu zdecydowaliśmy się w tym roku wprowadzić na stacje partnerskie naszą ofertę gastronomiczną Wild Bean Cafe. W najbliższych miesiącach na kilku testowych stacjach uruchomimy nasze kawiarenki i zobaczymy jak będzie to funkcjonować. Nasi partnerzy często o to pytają, stąd taka decyzja.

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)




SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 899 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP