Realizowany przez Grupę Lotos projekt inwestycyjny EFRA jest technologicznie naturalnym uzupełnieniem wielkiego i ambitnego Programu 10+. Co konkretnie zyska na nim gdański koncern?
Serce Projektu EFRA to instalacja opóźnionego koksowania (DCU), ale jej działanie uzależnione jest od wielu innych systemów, jak instalacja hydroodsiarczania benzyny (CNHT), instalacja produkcji wodoru (HGU), instalacja mycia LPG oraz system logistyki koksu. W każdym z tych przypadków inwestorem jest spółka zależna Lotos Asfalt. Uzupełniające instalacje (destylacji hydrowaksu i wytwórnia tlenu) finansuje sama Grupa Lotos.
W ramach projektu powstaną również zbiorniki, rurociągi, połączenia międzyobiektowe, budynek stacji elektroenergetycznej i automatyki oraz estakady. Finalny test sprawności Projektu EFRA, wedle założeń, zakończy się nie później niż z końcem sierpnia 2018 r., co praktycznie i formalnie zakończy proces budowy.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa
regulamin.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.