PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Eksport napędza sprzedaż Lotos Oil

Autor: wnp.pl (Anna Bytniewska)
10-01-2013 11:25

Spółka Lotos Oil należąca do Grupy Lotos informuje, że w 2012 r. do odbiorców na wszystkich kontynentach w 50 krajach trafiło ponad 19 tys. ton wyrobów gotowych spółki. To 12 proc. więcej niż w rekordowym 2011 r.

W ciągu ostatnich dwóch lat eksport zwiększył sprzedaż Lotos Oil o 29 proc.. Przybyło także kilkudziesięciu nowych odbiorców.
Spółka podaje, że na rynku ukraińskim odnotowała 19 proc. wzrost sprzedaży i awansowała do grona 5 największych dostawców środków smarnych.

O 14 proc. wzrosła sprzedaż na rynkach afrykańskich i azjatyckich. Głównie w Nigerii i Maroku. Na zaliczanym do strategicznych, czeskim rynku od ubiegłego roku spółka realizuje między innymi dostawy dla kopalń z koncernu OKD, do Vitkovice Heavy Machinery i należącej do ArcelorMittal huty w Ostravie. Następstwem tej obecności, jest sprzedaż olejów turbinowych Remiz do fińskich Porvoon Energia Oy i Tolkkisten Voimalaitos i estońskiej DAP EESTI ENERGIA OLITOOTSTUS AS - elektrowni, które kupiły produkowane w Czechach turbiny Siemensa.

Lotos Oil podkreśla, że bardzo dobrze rozwija się sprzedaż na rynku rosyjskim i dodaje, że istnieją tak jeszcze olbrzymie przestrzenie do zagospodarowania.

- wW Rosji działamy organicznie i od podstaw. Ale z dobrymi efektami. Z ciekawą sytuacją mamy też do czynienia w Azerbejdżanie i Gruzji, gdzie w ubiegłym roku rozszerzyliśmy sprzedaż o bezpośrednią współpracę z generalnymi importerami samochodów KIA, a więc miejscowymi sieciami autoryzowanych serwisów tej marki. Na finalizację czekają umowy w kolejnych krajach - dodaje Cezary Kogucik, zastępca dyrektora handlowego spółki do spraw sprzedaży zagranicznej.

Podkreśla on, że rynek krajowy jest podzielony i mocno konkurencyjny, a zdobywanie każdego kolejnego procenta udziału niesie za sobą koszty niewspółmierne do osiąganych rezultatów.

- Na naszych kluczowych rynkach z roku na rok notujemy minimum kilkunastoprocentowe wzrosty sprzedaży. Co ważne cały czas mówimy o wyrobach gotowych, sprzedawanych pod naszymi markami- mówi Cezary Kogucik.

Dane Lotos Oil pokazują, że w przypadku olejów półsyntetycznych wzrost sprzedaży wyniósł 28 proc. a olejów syntetycznych aż 79 proc. Na bardzo dobrym poziomie utrzymuje się również sprzedaż olejów mineralnych i cieczy hydraulicznych.

- Poza tym, że sprzedajemy oleje i smary bierzemy również udział w licznych projektach inwestycyjnych, jako doradcy i konsultanci. Nie tylko zresztą w miejscach gdzie są wykorzystywane nasze oleje. Przez ostatnie kilka lat ciężko pracowaliśmy na pozycje ekspertów w dziedzinie utrzymania ruchu, a to teraz procentuje - wyjaśnia Jacek Matracki, dyrektor do spraw handlowych spółki Lotos Oil.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


45 576 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

303 726 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 846 ofert w bazie

2 782 267 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP