Zmiany w regulaminie Formuły 1 na ten sezon sprawiły, że coraz większe znaczenie ma jakość i ekonomiczność paliwa stosowanego do napędzania najnowszych konstrukcji zespołów biorących udział w tej elitarnej serii wyścigowej.
O tym, jak duże znaczenie ma odpowiednia mieszanka stosowana w bolidach i optymalne gospodarowanie paliwem, przekonał już pierwszy wyścig sezonu. Osiągający znakomite czasy okrążeń Robert Kubica musiał w pewnym momencie wyraźnie zwolnić, jak się potem okazało między innymi z powodu konieczności oszczędzania paliwa, którego dużą ilość pochłonęła wcześniejsza pogoń za czołówką.
Kolejnym wyzwaniem dla firm paliwowych było dostosowanie środków smarowych do nowych wymogów. Każdy kierowca w trakcie całego sezonu liczącego 19 wyścigów ma do dyspozycji tylko osiem siników. Dlateo tak ważne jest zapewnienie ich optymalnej ochrony w ekstremalnych wyścigowych warunkach.