PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

FuelsEurope o przyszłości transportu w Unii Europejskiej

Autor: wnp.pl (PA)
15-09-2016 13:57
FuelsEurope o przyszłości transportu w Unii Europejskiej
Fot. Fotolia

Fuels Europe, organizacja reprezentująca przemysł rafineryjny w Europie, jest zdania, że w Europie konieczne jest zbudowanie systemu transportu, który będzie uwzględniał kwestie klimatu i jakości powietrza, ale jednocześnie pozostanie efektywny i konkurencyjny.

Fuels Europe, w skład której wchodzą także PKN Orlen i Grupa Lotos, opublikowała stanowisko w sprawie przyszłości europejskiego transportu, mające być głosem w debacie na temat przyszłości sektora transportu w UE.
Sektor transportowy w znaczący sposób przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych, odpowiadając za 27 proc. unijnych emisji, wliczając w to transport lotniczy i morski. - Wszystkie paliwa transportowe będą emitować różne wielkości gazów cieplarnianych w ciągu swojego cyklu życia. Jednak emisje transportu drogowego znalazły się już w trendzie spadkowym, w konsekwencji poprawy efektywności pojazdów, w tym także za pośrednictwem najwyższej jakości uszlachetnionych paliw i środków smarnych - powiedział John Cooper, dyrektor generalny FuelsEurope.

Zdaniem sektora rafineryjnego w Europie najwyższym priorytetem powinna pozostać dalsza poprawa efektywności we wszelkich formach wykorzystywania paliw i energii, tym bardziej że z badań wynika, że jest miejsce na dalszą poprawę.

FuelsEurope ocenia, że w zakresie zanieczyszczeń atmosfery w miastach w większości przypadków problem zostanie rozwiązany przez przejście flot pojazdów ze standardów Euro 1-5 na Euro 6.

- Jeśli chodzi o tlenki azotu NOx, wdrażanie standardów Euro nie było dotąd takim sukcesem, bo redukcje osiągane były w warunkach laboratoryjnych, ale nie w rzeczywistej eksploatacji na drogach - przyznaje John Cooper. - Jednakże standard Euro 6 powinien pozwolić na znaczące redukcje emisji NOx także w warunkach eksploatacyjnych.

FuelsEurope jest zdania, że paliwa płynne pozostaną korzystne i kluczowe dla wielu sektorów transportu przez wiele dekad. - Będziemy potrzebowali jak najwięcej opcji do redukcji emisji gazów przez paliwa płynne, dlatego będziemy prowadzili intensywny dialog z Komisją Europejską w sprawie wsparcia rozwoju i wdrażania technologii produkcji paliw o niskim udziale emisji w efektywny kosztowo sposób i w dłuższym horyzoncie czasowym - powiedział John Cooper.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 196 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 663 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP