PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

FuelsEurope o przyszłości transportu w Unii Europejskiej

Autor: wnp.pl (PA)
15-09-2016 13:57
FuelsEurope o przyszłości transportu w Unii Europejskiej
Fot. Fotolia

Fuels Europe, organizacja reprezentująca przemysł rafineryjny w Europie, jest zdania, że w Europie konieczne jest zbudowanie systemu transportu, który będzie uwzględniał kwestie klimatu i jakości powietrza, ale jednocześnie pozostanie efektywny i konkurencyjny.

Fuels Europe, w skład której wchodzą także PKN Orlen i Grupa Lotos, opublikowała stanowisko w sprawie przyszłości europejskiego transportu, mające być głosem w debacie na temat przyszłości sektora transportu w UE.
Sektor transportowy w znaczący sposób przyczynia się do emisji gazów cieplarnianych, odpowiadając za 27 proc. unijnych emisji, wliczając w to transport lotniczy i morski. - Wszystkie paliwa transportowe będą emitować różne wielkości gazów cieplarnianych w ciągu swojego cyklu życia. Jednak emisje transportu drogowego znalazły się już w trendzie spadkowym, w konsekwencji poprawy efektywności pojazdów, w tym także za pośrednictwem najwyższej jakości uszlachetnionych paliw i środków smarnych - powiedział John Cooper, dyrektor generalny FuelsEurope.

Zdaniem sektora rafineryjnego w Europie najwyższym priorytetem powinna pozostać dalsza poprawa efektywności we wszelkich formach wykorzystywania paliw i energii, tym bardziej że z badań wynika, że jest miejsce na dalszą poprawę.

FuelsEurope ocenia, że w zakresie zanieczyszczeń atmosfery w miastach w większości przypadków problem zostanie rozwiązany przez przejście flot pojazdów ze standardów Euro 1-5 na Euro 6.

- Jeśli chodzi o tlenki azotu NOx, wdrażanie standardów Euro nie było dotąd takim sukcesem, bo redukcje osiągane były w warunkach laboratoryjnych, ale nie w rzeczywistej eksploatacji na drogach - przyznaje John Cooper. - Jednakże standard Euro 6 powinien pozwolić na znaczące redukcje emisji NOx także w warunkach eksploatacyjnych.

FuelsEurope jest zdania, że paliwa płynne pozostaną korzystne i kluczowe dla wielu sektorów transportu przez wiele dekad. - Będziemy potrzebowali jak najwięcej opcji do redukcji emisji gazów przez paliwa płynne, dlatego będziemy prowadzili intensywny dialog z Komisją Europejską w sprawie wsparcia rozwoju i wdrażania technologii produkcji paliw o niskim udziale emisji w efektywny kosztowo sposób i w dłuższym horyzoncie czasowym - powiedział John Cooper.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


34 599 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 764 ofert w bazie

2 782 271 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP