PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Grupa Lotos podwoi liczbę stacji paliw Optima

Autor: wnp.pl (Anna Bytniewska)
16-10-2012 21:03

Pomorska grupa paliwowa stawia na bardziej perspektywiczny segment rynku. Maciej Szozda, wiceprezes i dyrektor do spraw handlu Grupy Lotos zapowiada walkę o rynek.

Czy Grupa Lotos planuję rozwój sieci stacji Lotos Optima? O ile zwiększy się ich liczba?
- Pierwszą stację LOTOS Optima uruchomiliśmy w ubiegłym roku w Warszawie. Dziś w całej Polsce dysponujemy siecią 53 stacji ekonomicznych. Z przeprowadzonych przez nas analiz wynika, że przez najbliższe lata w Polsce to właśnie rynek stacji ekonomicznych będzie się rozwijał. Stąd nasza decyzja o budowie drugiej sieci w tym właśnie segmencie. Ten rok planujemy zakończyć mając na koncie 100 stacji LOTOS Optima.

Jakie nakłady finansowe to pochłonie i z jakiego źródła będą pochodzić fundusze na ten cel?

- Kwota, jaką dysponuje segment handlowy do 2015 r., jest zapisana w naszej strategii. Mowa o 1 mld zł. Część z tych środków zostanie przeznaczona na rozwój sieci stacji paliw, w tym na rozwój sieci stacji ekonomicznych.

W jaki sposób Lotos będzie rozwijał sieć stacji Lotos Optima i w jakich regionach Polski głównie?

- Aktualnie w sieci ekonomicznej mamy 38 stacji własnych i 15 franczyzowych. Sieć stacji LOTOS Optima, zresztą podobnie, jak sieć stacji premium, zamierzamy rozwijać w oparciu o te dwa kanały. To dziś najbardziej sprawdzone i skuteczne rozwiązanie na rynku. Jeśli chodzi o lokalizację, to nie jesteśmy przywiązani do jakiegoś szczególnego regionu Polski. Dziś stacje LOTOS Optima można spotkać na drogach praktycznie w każdym województwie. Ta sieć ma charakter ogólnopolski i ma za zadanie uzupełniać ofertę sieci premium, przy zachowaniu niższych kosztów obsługi stacji.

Jakie są perspektywy stacji Lotos Premium w sytuacji, kiedy spada zużycie paliw i rośnie szara strefa?

- Rzeczywiście rynek detalicznej sprzedaży paliw jest dziś pod presją. Z jednej strony marże detaliczne są niskie, z drugiej, z uwagi na spowolnienie gospodarcze spada konsumpcja paliw. Taka sytuacja wymaga od nas jeszcze skuteczniejszego zarządzania sprzedażą. Pomimo niekorzystnych warunków makroekonomicznych nasza sieć po pierwszym półroczu zanotowała wzrost udziału w rynku benzyn o 3 p.p. (r./r.). Ten wzrost udało się osiągnąć w okresie gdy konsumpcja paliw płynnych w Polsce skurczyła się o 7,1 proc. (r./r.). Udział Lotosu w detalicznym rynku paliw mierzony wolumenem sprzedanej benzyny i ON po siedmiu miesiącach br. wyniósł 8 proc.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 969 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP