Huzar nie walczy z Orlenem i Lotosem. Ma swój pomysł na biznes

Huzar nie walczy z Orlenem i Lotosem. Ma swój pomysł na biznes
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Oferty franczyzowe krajowych i zagranicznych koncernów paliwowych nie stanowią konkurencji dla sieci Huzar, która zrzesza właścicieli stacji zachowujących pełną niezależność, mimo przyjęcia wspólnego logo - przekonuje Ireneusz Jabłonowski, prezes spółki Polskie Stacje Paliw Huzar.

Pierwsza testowa stacja z logo Huzar powstała w 2005 roku, zatem marka istnieje na rynku od dwunastu lat. Inspiracją do jej utworzenia była wizyta przedstawicieli i akcjonariuszy spółki POLpetro, zrzeszającej ponad dwudziestu właścicieli niezależnych stacji paliw, w Niemczech, gdzie mieli okazję zapoznać się z działalnością i sukcesami prywatnej sieci stacji BFT (Bundesverband Freier Tankstellen). To obecnie czwarta największa sieć stacji na niemieckim rynku, licząca ponad 2300 placówek i kontrolująca ponad 14 proc. rynku. BFT ma w Niemczech ponad cztery razy więcej stacji niż PKN Orlen.

Na bazie doświadczeń niemieckiej sieci powstał projekt budowy, a następnie wizualizacja pierwszej stacji testowej, natomiast nabór uczestników do nowej sieci rozpoczął się oficjalnie w 2006 roku.

Nazwa sieci jest już natomiast typowo polska, przy czym Ireneusz Jabłonowski, prezes Huzara, zapewnia, że świetnie zdawał sobie sprawę z tego, że historycznie rzecz ujmując huzar, czyli żołnierz XV-wiecznej lekkiej jazdy węgierskiej, to nie to samo co husarz, przedstawiciel polskiej jazdy obecnej na polach bitew od początków XVI do połowy XVIII wieku, którego wizerunek z charakterystycznymi skrzydłami widnieje w logo sieci. - Zwyczajowo jednak w świadomości zbiorowej społeczeństwa oba te rodzaje formacji są łączone, a w naszym przypadku zadecydował po prostu marketing, nazwa miała przede wszystkim dobrze wyglądać i brzmieć - tłumaczy szef spółki.

W dalszej części artykułu m.in. o:

  • liczbie stacji Huzar i dalszych planach rozwoju sieci
  • tym co było najważniejsze dla spółki w ciągu ostatnich 2-3 lat
  • dlaczego oferta Huzara nie stanowi konkurencji dla Orlenu, Lotosu, BP czy Shella
  • jaką niszę na polskim rynku zagospodarowuje Huzar
  • wpływie walki z szarą strefą na działalność sieci
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Huzar nie walczy z Orlenem i Lotosem. Ma swój pomysł na biznes

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!