PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Huzar nie walczy z Orlenem i Lotosem. Ma swój pomysł na biznes

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
09-09-2017 06:04 |  aktualizacja: 09-09-2017 11:15
Huzar nie walczy z Orlenem i Lotosem. Ma swój pomysł na biznes

Na niektórych stacjach Huzar sprzedaż wzrosła w ostatnich miesiącach nawet o 30 proc.

Fot. Mat. pras.

Oferty franczyzowe krajowych i zagranicznych koncernów paliwowych nie stanowią konkurencji dla sieci Huzar, która zrzesza właścicieli stacji zachowujących pełną niezależność, mimo przyjęcia wspólnego logo - przekonuje Ireneusz Jabłonowski, prezes spółki Polskie Stacje Paliw Huzar.

Pierwsza testowa stacja z logo Huzar powstała w 2005 roku, zatem marka istnieje na rynku od dwunastu lat. Inspiracją do jej utworzenia była wizyta przedstawicieli i akcjonariuszy spółki POLpetro, zrzeszającej ponad dwudziestu właścicieli niezależnych stacji paliw, w Niemczech, gdzie mieli okazję zapoznać się z działalnością i sukcesami prywatnej sieci stacji BFT (Bundesverband Freier Tankstellen). To obecnie czwarta największa sieć stacji na niemieckim rynku, licząca ponad 2300 placówek i kontrolująca ponad 14 proc. rynku. BFT ma w Niemczech ponad cztery razy więcej stacji niż PKN Orlen.
Na bazie doświadczeń niemieckiej sieci powstał projekt budowy, a następnie wizualizacja pierwszej stacji testowej, natomiast nabór uczestników do nowej sieci rozpoczął się oficjalnie w 2006 roku.

Nazwa sieci jest już natomiast typowo polska, przy czym Ireneusz Jabłonowski, prezes Huzara, zapewnia, że świetnie zdawał sobie sprawę z tego, że historycznie rzecz ujmując huzar, czyli żołnierz XV-wiecznej lekkiej jazdy węgierskiej, to nie to samo co husarz, przedstawiciel polskiej jazdy obecnej na polach bitew od początków XVI do połowy XVIII wieku, którego wizerunek z charakterystycznymi skrzydłami widnieje w logo sieci. - Zwyczajowo jednak w świadomości zbiorowej społeczeństwa oba te rodzaje formacji są łączone, a w naszym przypadku zadecydował po prostu marketing, nazwa miała przede wszystkim dobrze wyglądać i brzmieć - tłumaczy szef spółki.

W dalszej części artykułu m.in. o:

  • liczbie stacji Huzar i dalszych planach rozwoju sieci
  • tym co było najważniejsze dla spółki w ciągu ostatnich 2-3 lat
  • dlaczego oferta Huzara nie stanowi konkurencji dla Orlenu, Lotosu, BP czy Shella
  • jaką niszę na polskim rynku zagospodarowuje Huzar
  • wpływie walki z szarą strefą na działalność sieci

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 188 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP