PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kamil Stoch w Turnieju Czterech Skoczni. Kto zarobi na jego sukcesach?

Autor: wnp.pl (Dariusz Malinowski)
06-01-2018 06:00 |  aktualizacja: 06-01-2018 18:57

Kamil Stoch, wygrywając cztery konkursy i cały Turniej Czterech Skoczni, wpisał się na karty historii sportu. Ale jego sukces i dobre wyniki kolegów z drużyny mają wymiar nie tylko sportowy. Zadowoleni są sponsorzy. Gdy skaczą nasi, miliony Polaków oglądają przy okazji logotypy Lotosu, Grupy Azoty czy Renault. Z jakim skutkiem?

  • Znaczna część budżetu Polskiego Związku Narciarskiego pochodzi od sponsorów.
  • Wspieranie narciarzy przez Lotos zaowocowało lepszą rozpoznawalnością marki.
  • Dla Azotów skoki to możliwość zaznaczenia obecności na rynku niemieckim.


Styczeń 1997 roku - Adam Małysz ma szansę na wygraną w Bischofshofen (ostatecznie będzie drugi) - rozmawiam z trenerem skoczków Pavlem Mikeską. Trener pochwalił swojego zawodnika, ale przyznał, że nie jest łatwo pod względem finansów. Narzekał, że musi sam płacić krocie za komórkę, odbierając telefony od polskich dziennikarzy. Dzisiaj taka sytuacja wydaje się nie do pomyślenia. Związek ma licznych sponsorów, firmy chcą być utożsamiane z sukcesem polskich skoczków. Opłacenie rozmów telefonicznych to pestka.

Spółki raczej z Polski

Kto reklamuje się na ubiorach polskich narciarzy (nie tylko skoczków)?

-  Staramy się, aby to były firmy z Polski. Tam, gdzie to jest niemożliwe, bo np. nie mamy polskich samochodów, wybieramy zagranicznych partnerów. Stąd np. na kombinezonach polskich skoczków logo Renault - mówi nam Tomasz Wieczorek, sekretarz generalny Polskiego Związku Narciarskiego.

Jednak najważniejsze miejsce zajmują Grupa Lotos (generalny sponsor Polskiego Związku Narciarskiego) i Grupa Azoty (generalny partner PZN). Oprócz nich są także wspomniany Renault (główny sponsor), Sixt (partner transportowy), spółka odzieżowa 4F i liczni inni partnerzy.

Szczególnie długa, bo już kilkunastoletnia, umowa wiąże PZN z Lotosem. Obecna kończy się w tym roku. Jak jednak mówi nam Wieczorek, już prowadzone są rozmowy w sprawie jej przedłużenia.

Ile kosztuje bycie generalnym sponsorem? Tego nasz rozmówca nie może zdradzić. Kilka lat temu paliwowy potentat musiał wydać dwa miliony złotych. Jednak sukcesy naszych narciarzy, a zwłaszcza skoczków, spowodowały wzrost ceny. - Zależy ona od wielu czynników, sukces sportowy jest oczywiście ważnym kryterium, staramy się, aby obie strony były zadowolone - wyjaśnia sekretarz PZN.

NA GIEŁDZIE

Grupa Lotos SA [LTS]

kurs:

55.00 PLN -1.10 (-1.96%)

Notowania | Analiza techniczna


Grupa Azoty SA [ATT]

kurs:

58.00 PLN 0.00 (0.00%)

Notowania | Analiza techniczna



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

21 115 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

726 715 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP