XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Koncerny ponownie tną marże na stacjach

Koncerny ponownie tną marże na stacjach
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Podwyżka akcyzy na olej napędowy nie cieszy nikogo - ani kierowców, ani producentów paliw. Ci pierwsi płacą więcej za tą samą ilość paliwa, ci drudzy zarabiają mniej, bo zmuszeni są redukować marże detaliczne. Korzysta tylko fiskus.

- Podwyżka akcyzy nie została przez nas przeniesiona na rynek - powiedział portalowi wnp.pl Maciej Szozda, wiceprezes ds. handlu w Grupie Lotos. Oznacza to, że spółka musiała zrezygnować z części marży, jaką uzyskuje ze sprzedaży każdego litra paliwa.

Ile? Tego Lotos dokładnie nie chce powiedzieć. - Marże są obecnie bardzo słabe, słabsze niż wcześniej zakładaliśmy - powiedział nam Maciej Szozda.

Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego średni poziom marży detalicznej dla oleju napędowego na przestrzeni całego 2011 roku wyniósł 13 groszy na litrze i był o 8 groszy niższy niż rok wcześniej. Według naszych informacji sytuacja pod tym względem w ostatnich miesiącach roku uległa jednak poprawie w stosunku do tego co działo się choćby w wakacje. Spółki mają więc pewne pole do redukcji marż.

Nie jest to jednak sytuacja, jaką da się utrzymać przez dłuższy okres czasu. Koncerny liczą zapewne, że sytuacja na rynku naftowym ustabilizuje się co pozwoli na obniżkę cen ropy i w efekcie umożliwi odbudowanie marży bez znaczącego wzrostu cen na stacjach.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koncerny ponownie tną marże na stacjach

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!