Zarówno PKN Orlen jak i BP wstrzymały zapowiadane wcześniej inwestycje w kawiarenki poza stacjami paliw.
Podobnie wygląda sytuacja w przypadku PKN Orlen. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie plany wprowadzenia marki Stop Cafe na rynek pozastacyjny zostały na razie odsunięte. W tej chwili koncern skupia się na zakończeniu wdrażania kawiarenek na swoich stacjach. Do końca roku sieć ma się powiększyć z obecnych 460 do 600 punktów. W następnej kolejności marka Stop Cafe ma być rozwijana na stacjach koncernu poza Polską, prawdopodobnie na Litwie i w Czechach. – Kawiarenki poza stacjami są rozważane dopiero w dalszej kolejności – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.
W przypadku PKN Orlen przyczyną wstrzymania projektu mogą być cięcia wydatków na inwestycje, które wdrożył zarząd koncernu. Dotknęły one również dział detaliczny.
Co do BP to problemem może być przedłużająca się procedura opracowywania koncepcji nowego formatu kawiarni. Projekt ten ma mieć bowiem charakter międzynarodowy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koncerny wstrzymują rozwój własnej gastronomii