W 2008 roku sprzedaż czterech najważniejszych paliw na polskim rynku wyniosła w sumie 19,04 mln ton. To o 2,6 proc. mniej niż w roku 2007 - wynika z wyliczeń Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).
Dla porównania w 2007 roku rynek paliw zwiększył się o niemal 9 proc. (z poziomu 17,53 mln ton).
- W minionym roku tendencję wzrostową utrzymało jedynie zużycie oleju napędowego, którego sprzedaż wzrosła o 4 proc., do 13,22 mln m sześc. - powiedział Krzysztof Romaniuk, dyrektor ds. analiz rynku paliw POPiHN.
W przypadku benzyn odnotowano już spadek konsumpcji o 5 proc., do 5,88 mln m sześc., w przypadku LPG o 3 proc., do 4,21 mln m sześc., a w przypadku LOO aż o 14 proc., do 1,48 mln m sześc. Nieznacznie wzrosła natomiast sprzedaż paliw lotniczych (do 550 tys. m sześc.).
- W 2009 roku spodziewamy się już ponownego wzrostu konsumpcji paliw, ale na bardzo niewielkim poziomie, około 1 proc. - zapowiada dyrektor Romaniuk.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Konsumpcja paliw spadła po raz pierwszy od sześciu lat