Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kryzys przyspiesza zmiany na rynku olejów

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
10-12-2009 13:59

Zdaniem ekspertów tegoroczne dane z rynku olejów pokazują jak duży wpływ na ten rynek miał kryzys gospodarczy. – Rok 2009 jest trudnym rokiem. Z analitycznego punktu widzenia utrzymanie sprzedaży na poziomach zbliżonych do ubiegłego roku należy uznać za sukces. Sukces, który wymagał doskonałej znajomości rynku oraz umiejętności oszacowania szans i zagrożeń – uważa Adam Ruciński, prezes zarządu BTFG Audit.

Kryzys przyspieszył bardzo istotne z punktu widzenia producentów środków smarnych zmiany w otoczeniu handlowym. – Przede wszystkim w dystrybucji – opisuje Robert Kierzek, wiceprezes zarządu spółki Inter Cars. – O ile parę lat temu była ona oparta na hurtowniach olejowych, o tyle teraz głównym ogniwem w łańcuchu logistycznym stają się firmy takie jak nasza, które docierają do warsztatu bezpośrednio, dzięki gęstej sieci filii. W czasach takich jak obecne, to sprawdza się najlepiej. Inter Cars od lat notuje stałe wzrosty sprzedaży. – Nie inaczej było w tym roku. Możemy przy tym założyć, że warsztat nie kupuje oleju na "zapas" tylko pod konkretne czynności obsługowe. Wniosek jest więc taki, że warsztaty samochodowe, szczególnie te działające na wolnym rynku, mają się dobrze i na brak klientów nie narzekają – kończy wiceprezes Kierzek.
Dziś nikt nie potrafi jednoznacznie opisać najbliższych miesięcy w handlu i produkcji. Z jednej strony mamy informacje o stopniowym wychodzeniu z recesji. Z drugiej wielu ekonomistów ostrzega, że tak naprawdę wszystkie pozytywne zjawiska są pochodną gigantycznych subwencji państwowych i pomocy publicznej. Na rodzimym rynku sygnalizowany wzrost PKB za cały 2009 rok na poziomie 1,2 – 1,4 proc. może być dobrym prognostykiem do planowania na przyszły rok. – Widać coraz wyraźniej, że niewiele pozostało już z paraliżującego polskich przedsiębiorców strachu, który można było obserwować w I kwartale 2009. Obecnie można stwierdzić, że przemysł stosunkowo dobrze przetrzymał najtrudniejszy okres teraz można oczekiwać stopniowej poprawy, co niewątpliwie pozwoli zwiększyć sprzedaż – dodaje prezes Ruciński.

Także na rynku motoryzacyjnym. Firmy odważniej podejdą do wymiany flot samochodowych. Kolejne promocje cenowe przyciągną klientów do salonów samochodowych i autokomisów. – Obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży olejów syntetycznych i dedykowanych do konkretnych marek samochodów. Bierze się to stąd, że większość nowych samochodów to samochody "do pracy", czyli te, które mocno zawyżają statyczne roczne przebiegi. To z kolei oznacza częstsze wymiany oleju, bo praktyka pokazuje, że użytkownicy takich pojazdów decydują się na wymianę oleju wcześniej niż wynika to z instrukcji obsługi pojazdu – zapewnia wiceprezes Kierzek.


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 750 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP