PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kto dostarcza paliwa na zagraniczne sieci stacji

Autor: wnp.pl (PA)
22-01-2015 16:36
Kto dostarcza paliwa na zagraniczne sieci stacji

Spółka Statoil Fuel & Retail Polska, zarządzająca trzecią największą siecią zagraniczną w naszym kraju, w tym roku współpracuje w zakresie dostaw paliw jedynie z gdańskim koncernem. Umowa z Lotosem w tej sprawie opiewa szacunkowo na 3,23 mld zł.

fot. Fotolia

Jak wynika z podpisanych przez PKN Orlen i Grupę Lotos umów rocznych na dostawy w 2015 roku paliw dla zagranicznych sieci stacji działających na polskim rynku, stacje BP i Lukoil zaopatrywane będą głównie w Orlenie, stacje Statoil wyłącznie w Lotosie, a paliwa na stacje Shell od tego roku dostarczane będą niemal po połowie z Płocka i Gdańska.

Firma BP, zarządzająca największą zagraniczną siecią stacji w Polsce, podpisała umowy roczne na zakup paliw zarówno z PKN Orlen, jak i z Grupą Lotos, jednak szacunkowa wartość kontraktu zawartego z Orlenem (5,4 mld zł) jest ponad pięciokrotnie wyższa niż z Lotosem (ok. 913 mln zł). Podobne proporcje dostaw były rok wcześniej, umowa BP z Orlenem na 2014 rok opiewała na ok. 6,5 mld zł, a z Lotosem na ok. 1,2 mld zł.
Druga pod względem liczebności sieć stacji międzynarodowego koncernu, należąca do Shell Polska, jeszcze w 2014 roku zaopatrywana była w paliwa wyłącznie na podstawie umowy z Grupą Lotos, o szacunkowej wartości 3,36 mld zł. W tym roku Shell zdecydował się podzielić dostawców niemal po połowie. Umowa z Grupą Lotos na 2015 rok ma szacunkową wartość 1,96 mld zł, a z PKN Orlen 0 1,82 mld zł.

Spółka Statoil Fuel & Retail Polska, zarządzająca trzecią największą siecią zagraniczną w naszym kraju, w tym roku współpracuje w zakresie dostaw paliw jedynie z gdańskim koncernem. Umowa z Lotosem w tej sprawie opiewa szacunkowo na 3,23 mld zł.

Wreszcie firma Lukoil Polska, jak dotąd ostatnia z liczących się zagranicznych sieci, podpisała kontrakty zarówno z Orlenem, jak i Lotosem, przy czym proporcje dostaw paliw są podobne jak w przypadku BP. Umowa z Orlenem ma szacunkową wartość 1,28 mld zł, a z Lotosem - 269 mln zł.

W sumie spodziewana wartość kontraktów rocznych na dostawy paliw dla zagranicznych sieci stacji w 2015 roku, podpisanych przez dwa krajowe koncerny wyniosła blisko 15 mld zł. Z tego Orlen podpisał umowy na ok. 8,5 mln zł, a Lotos na ok. 6,37 mld zł.

Oczywiście wszystkie zagraniczne sieci stacji mogą także uzupełniać zaopatrzenie na swoich stacjach paliwami z importu.



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 979 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP