Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lekkerland zarabia na stacjach paliw

Autor: wnp.pl (MS)
26-04-2012 14:39

W 2011 roku firma Lekkerland ponownie zwiększyła sprzedaż w kanale stacji paliw. Wyniósł on 181 milionów euro, dzięki czemu łączna sprzedaż w tym segmencie zamknęła się kwotą 6 286 milionów euro.

W sumie spółka zwiększyła obroty o ok. 120 mln euro - do 12 319 mln euro.
Lekkerland dostarcza towary z grupy wyrobów tytoniowych, spożywczych/przemysłowych oraz elektronicznych w dziewięciu krajach Europy, w tym w Polsce. - Jesteśmy zadowoleni z poziomu naszego rozwoju – powiedział Michael Hoffmann, dyrektor generalny Grupy Lekkerland. - Cieszy nas zwłaszcza, że udało się przedłużyć umowy z naszymi najważniejszymi klientami - dodaje.

Jednym z kluczowych kanałów sprzedaży dla spółki są stacje paliw, które generują około połowy całości obrotów grupy. Lekkerland poinformował, iż przedłużył umowy na dostawy na szereg dużych sieci stacji paliw w Niemczech, Austrii i Belgii, a część z nich rozszerzyła jeszcze zakres współpracy.

Na tle całej Europy nie najlepiej wypadła działalność spółki w Polsce. W 2011 roku Lekkerland Polska osiągnęła przychody w wysokości 726 milionów euro (2 983 mln zł) odnotowując spadek obrotów o 89 milionów euro. Po uwzględnieniu zmian kursów walutowych oznacza to spadek o 8,1 procent.

Głównym czynnikiem negatywnym był spadek sprzedaży wyrobów tytoniowych, która zmniejszyła się o 82 miliony euro do łącznego poziomu 659 milionów. – Taki rozwój sytuacji wynikał z różnych powodów, spośród których najważniejszym były podejmowane na szczeblu politycznym działania mające na celu podniesienie cen produktów tytoniowych oraz zwiększenie podatków nakładanych na te wyroby do poziomu zachodnioeuropejskiego, a także utrata głównego odbiorcy wyrobów tytoniowych – mówi Krzysztof Olejniczak, dyrektor ds. finansowych w Lekkerland Polska.

Z czterech magazynów firma Lekkerland Poland dostarcza towary do 11 600 odbiorców. W całej Europie spółka zaopatruje około 125 000 sklepów na stacjach paliw, kiosków, sklepów z produktami convenience, sieci fast-food, sklepów tytoniowych, detalicznych punktów sprzedaży napojów, domów towarowych, sklepów spożywczych, piekarni i stołówek.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 648 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP