Lotos: 20 nowych stacji i ponad 5-proc. wzrost sprzedaży detalicznej w 2010 roku

Lotos: 20 nowych stacji i ponad 5-proc. wzrost sprzedaży detalicznej w 2010 roku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wolumen sprzedaży detalicznej Grupy Lotos wzrósł w IV kwartale 2010 roku w stosunku do IV kwartału 2009 roku o 5,3% a w stosunku do III kwartału 2010 roku spadł o 4,8% (z powodu sezonowości sprzedaży paliw). W tym okresie udział rynkowy Lotosu wzrósł z 28,3 do 29,8 proc. - są to jednak dane na koniec listopada. Obecnie udział Lotosu w rynku przekroczył już 30 proc.

W IV kwartale 2010 roku w ramach obszaru detalicznego w segmencie produkcji i handlu zanotowana została strata operacyjna na poziomie -3,8 mln zł. Na ten wynik wpłynęły przede wszystkim zwiększone koszty czynszów za grunty pod stacje autostradowe, koszty marketingu, reklamy i remontów oraz rozliczenie w IV kwartale 2010 roku niedoborów inwentaryzacyjnych za cały rok 2010.

Na koniec roku sieć detaliczna Lotosu liczyła 324 stacje, z czego 154 własne, 109 partnerskich i 61 patronackich. Rok temu w sieci gdańskiego koncernu działały 304 placówki (144 własne, 98 partnerskich i 62 patronackie).

Celem lepszego odzwierciedlenia efektów prowadzonej działalności w raporcie za IV kwartał 2010 roku Lotos dokonał zmiany klasyfikacji sprzedaży detalicznej - jako detal przyjęto sprzedaż na rynku detalicznym poprzez sieć stacji paliw w wyodrębnionych systemach CODO (wraz z MOP-ami), DOFO, DODO i SDS zarządzaną przez spółkę Lotos Paliwa.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotos: 20 nowych stacji i ponad 5-proc. wzrost sprzedaży detalicznej w 2010 roku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!