Wolumen sprzedaży detalicznej Grupy Lotos wzrósł w IV kwartale 2010 roku w stosunku do IV kwartału 2009 roku o 5,3% a w stosunku do III kwartału 2010 roku spadł o 4,8% (z powodu sezonowości sprzedaży paliw). W tym okresie udział rynkowy Lotosu wzrósł z 28,3 do 29,8 proc. - są to jednak dane na koniec listopada. Obecnie udział Lotosu w rynku przekroczył już 30 proc.
Na koniec roku sieć detaliczna Lotosu liczyła 324 stacje, z czego 154 własne, 109 partnerskich i 61 patronackich. Rok temu w sieci gdańskiego koncernu działały 304 placówki (144 własne, 98 partnerskich i 62 patronackie).
Celem lepszego odzwierciedlenia efektów prowadzonej działalności w raporcie za IV kwartał 2010 roku Lotos dokonał zmiany klasyfikacji sprzedaży detalicznej - jako detal przyjęto sprzedaż na rynku detalicznym poprzez sieć stacji paliw w wyodrębnionych systemach CODO (wraz z MOP-ami), DOFO, DODO i SDS zarządzaną przez spółkę Lotos Paliwa.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lotos: 20 nowych stacji i ponad 5-proc. wzrost sprzedaży detalicznej w 2010 roku