Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lotos chce być w nazwie gdańskiego stadionu

Autor: Gazeta Prawna
12-02-2008 06:03

Gdańsk jako pierwsze miasto organizator Euro 2012 zamierza skomercjalizować nazwę nowego stadionu - dowiedziała się "Gazeta Prawna". W nazwie Baltic Arena może pojawić się też Lotos.

Według informacji "GP", rozmowy na ten temat miasto prowadzi z Lotosem, drugim co do wielkości na polskim rynku koncernem paliwowym. Firma umieściłaby swoją nazwę markę w nazwie stadionu. Zrobił już tak Allianz w przypadku Areny w Monachium czy linie lotnicze Emirates Airlines na stadionie angielskiego Arsenalu Londyn. Obecna, wstępna nazwa stadionu, który ma przyjąć piłkarzy podczas Euro2012, to Baltic Arena.
- Chcielibyśmy zawrzeć umowę na kilkadziesiąt lat, a na pewno na okres nie krótszy niż dziesięć lat - mówi "GP" Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska.

- Na pewno rozważymy możliwość wejścia w tę inwestycję - mówi Marcin Zachowicz, rzecznik Lotosu.

Choć zainteresowany podpisaniem kontraktu jest Lotos, według informacji dziennika miasto jest otwarte także na inne propozycje. W rozmowach pomaga miastu firma doradcza Ernst&Young. Według informacji "GP" powinny zakończyć się podpisaniem umowy najpóźniej w 2009 roku.

Pomysł władz Gdańska to kolejna próba przyciągnięcia pieniędzy do piłki nożnej, którą w porównaniu z krajami Europy Zachodniej wciąż dzieli przepaść pod względem finansowania oraz pieniędzy od sponsorów. Londyński Arsenal za umieszczenie w nazwie stadionu nazwy linii lotniczych Emirates dostanie w ciągu 15 lat aż 100 mln euro. Ani władze Gdańska, ani Lotos nie ujawniają o jakich pieniądzach rozmawiają, ale według specjalistów miasto przy kilkunastoletnim kontrakcie może liczyć raczej na kilkanaście niż kilkadziesiąt milionów złotych.

Sponsoring to jednak nie jedyne źródło finansowania, po jakie sięgać chce polska piłka nożna. W ślad za zagranicznymi potęgami na giełdę wybiera się klub piłkarski Ruch Chorzów, który w marcu powinien pojawić się na NewConnect. Z oferty w trybie private placement, czyli skierowanej do mniej niż 100 inwestorów, klub piłkarski może pozyskać 5-10 mln zł. Środki z debiutu Ruch Chorzów chce wykorzystać na wzmacnianie marki i pozyskiwanie piłkarskich gwiazd do zespołu - czytamy w "Gazecie Prawnej".
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 254 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP