PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lotos chce dominować na rynku paliw żeglugowych

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
18-02-2008 10:05

Do 2011 roku Grupa Lotos chce zdobyć ok. 25 proc. krajowego rynku paliw żeglugowych, którego wartość szacuje się obecnie na 370 mln zł. Analitycy z Wood Macenzie zakładają, że do 2020 r. polski rynek paliwa bunkrowego będzie rósł rocznie o ok. 3,7 proc.

W planach Grupy Lotos jest osiągnięcie czołowej pozycji na rynku paliw żeglugowych, który według różnych szacunków obliczany jest obecnie na 350-400 tys. ton rocznie - podała spółka w komunikacie.
- Wciąż pozostaje do zagospodarowania duża przestrzeń rynku paliw bunkrowych, a Lotos ma pomysł jak tego dokonać. Przystępujemy do realizacji planu sprzedaży 100 tys. ton rocznie w 2011 roku i objęciu około 25 proc. udziału w rynku - powiedział Jan Markiewicz, odpowiedzialny za pion sprzedaży paliw żeglugowych w spółce Lotos Marine.

Grupa Lotos zwiększa aktywność handlową w 2008 roku. Wiosną do użytku zostaną wprowadzone dwie nowoczesne barki bunkrowe o łącznej pojemności zbiorników 1600 m sześc. Pozwoli to na rozszerzenie wachlarza oferowanych paliw żeglugowych Lotosu, w pierwszej kolejności dla statków cumujących w portach Gdańska i Gdyni.

- W planach rozbudowy sieci dystrybucji i poszerzania kanałów sprzedaży paliw, spółka wykorzystuje atuty morskiego położenia gdańskiej rafinerii. Nasza baza paliwowa i zbiorniki położone są nad Martwą Wisłą, co pozwala na bezpośredni dostęp barek bunkrowych do morskich portów. W ten sposób skraca się czas potrzebny na realizacje zamówień, a odbiorcy mogą dokładnie zaplanować czas postoju statków w portach - powiedział Jan Markiewicz.

Rynek, administracja województwa pomorskiego, administracje lokalne oraz zarządy portów oczekują a wręcz zachęcają do tworzenia ambitnych planów i rozbudowy struktury sprzedaży paliwa bunkrowego. Wpływ na to mają dane makroekonomiczne. Powiew optymizmu dał się odczuć już w mijającym roku, gdy odnotowano rekordowy 23-proc. wzrost przeładunków w polskich portach (w stosunku do 2006 r.). Powstały nowe terminale kontenerowe: GCT Gdynia oraz DCT Gdańsk, a polskie stocznie realizują aktualnie zamówienia na kilkadziesiąt statków.

Nie bez znaczenia jest też fakt, iż stale wzrasta ruch statków i promów w polskich portach. Przystąpienie Polski do układu z Schengen oraz pespektywa zbliżających się mistrzostw EURO 2012 pozwala założyć, że ruch pasażerski i towarowy na Bałtyku będzie wciąż wzrastał, a wraz z nim konsumpcja paliw żeglugowych.

Grupa Lotos jest jedynym krajowym producentem paliwa typu Lotos MGO (Marine Gas Oil). Reszta dostaw na krajowym rynku zaspokajana jest poprzez sieć pośredników i dystrybutorów importujących paliwo żeglugowe zza wschodniej granicy.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


54 650 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP