Lotos chce mieć 10 proc. paliwowego detalu

Jednym z celów strategicznych Grupy Kapitałowej Lotos jest osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku detalicznym do końca 2015 r. Po trzech pierwszych miesiącach br. udział ten wynosi 9,2 proc. Spółka właśnie obchodzi trzylecie działalności na rynku stacji pod szyldem Optima.

Uruchomienie 158 stacji w segmencie ekonomicznym w 3 lata oraz skuteczne zarządzanie stacjami paliw przyczyniły się do umocnienia pozycji sieci Lotos na rynku detalicznym.
W 2011 r. Lotos stworzył od podstaw swój własny segment ekonomiczny stacji paliw. Dzięki temu marka Lotos pojawiła się w ok. stu nowych miejscowościach na terenie całej Polski, przyczyniając się do powstania ok. 1,5 tys. nowych miejsc pracy.

Większość stacji otwarta została poza dużymi aglomeracjami - w miejscowościach, gdzie pojawienie się pierwszej lub kolejnej stacji paliw to ważny element mikro-rynku.

- Klienci cały czas zachowują dużą wrażliwość na ceny paliw a nasz segment ekonomiczny dobrze wpisuje się w te oczekiwania. Ceny detaliczne na stacjach własnych Lotos Optima utrzymujemy poniżej średnich cen w Polsce - mówi Paweł Lisowski, prezes zarządu spółki Lotos Paliwa.

- Przy nieco mniejszym wachlarzu usług względem oferty stacji premium, na bieżąco dopasowujemy politykę cenową w każdej lokalizacji tak, aby maksymalizować efektywność. W rezultacie takich działań Lotos Optima miejscami ma sprzedaż paliw porównywalną do naszego segmentu stacji premium - dodaje Paweł Lisowski.

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotos chce mieć 10 proc. paliwowego detalu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!