Jednym z celów strategicznych Grupy Kapitałowej Lotos jest osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku detalicznym do końca 2015 r. Po trzech pierwszych miesiącach br. udział ten wynosi 9,2 proc. Spółka właśnie obchodzi trzylecie działalności na rynku stacji pod szyldem Optima.
W 2011 r. Lotos stworzył od podstaw swój własny segment ekonomiczny stacji paliw. Dzięki temu marka Lotos pojawiła się w ok. stu nowych miejscowościach na terenie całej Polski, przyczyniając się do powstania ok. 1,5 tys. nowych miejsc pracy.
Większość stacji otwarta została poza dużymi aglomeracjami - w miejscowościach, gdzie pojawienie się pierwszej lub kolejnej stacji paliw to ważny element mikro-rynku.
- Klienci cały czas zachowują dużą wrażliwość na ceny paliw a nasz segment ekonomiczny dobrze wpisuje się w te oczekiwania. Ceny detaliczne na stacjach własnych Lotos Optima utrzymujemy poniżej średnich cen w Polsce - mówi Paweł Lisowski, prezes zarządu spółki Lotos Paliwa.
- Przy nieco mniejszym wachlarzu usług względem oferty stacji premium, na bieżąco dopasowujemy politykę cenową w każdej lokalizacji tak, aby maksymalizować efektywność. W rezultacie takich działań Lotos Optima miejscami ma sprzedaż paliw porównywalną do naszego segmentu stacji premium - dodaje Paweł Lisowski.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lotos chce mieć 10 proc. paliwowego detalu