Grupa Lotos, która uruchomiła dziś pierwsze stacje ekonomicznej sieci Optima, chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do 8,0% do końca tego roku z 7,5% odnotowanych na koniec I półrocza, poinformował wiceprezes Maciej Szozda. Wiceprezes podtrzymał też plan osiągnięcia 10% udziału rynkowego w 2015 roku.
Zgodnie ze strategią, w 2015 roku Grupa Lotos ma osiągnąć ok. 10% udziału w rynku detalicznym. "Liczymy, że na koniec 2015 roku będziemy mieć w sumie 450 stacji" - powiedział Szozda.
Obecnie Grupa Lotos posiada 317 stacji, a po otwarciu w środę trzech pierwszych stacji marki ekonomicznej Optima, będzie dysponowała łącznie 320 stacjami. Docelowo stacje z segmentu ekonomicznego mogą stanowić ok. 30% całej sieci Lotosu.
Grupa Lotos miała 635,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 22,87 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 6519,51 mln zł wobec 3911,60 mln zł rok wcześniej.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lotos chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do 8% w tym roku