Lotos chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do 8% w tym roku

Lotos chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do 8% w tym roku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Grupa Lotos, która uruchomiła dziś pierwsze stacje ekonomicznej sieci Optima, chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do 8,0% do końca tego roku z 7,5% odnotowanych na koniec I półrocza, poinformował wiceprezes Maciej Szozda. Wiceprezes podtrzymał też plan osiągnięcia 10% udziału rynkowego w 2015 roku.

"Chcemy skończyć rok z udziałem w rynku detalicznym na poziomie co najmniej 8%" - powiedział Szozda dziennikarzom. Dodał, że Grupa Lotos chce otworzyć w 2011 roku 22 stacje typu premium i 50 stacji nowej sieci Optima, która wystartowała w środę.

Zgodnie ze strategią, w 2015 roku Grupa Lotos ma osiągnąć ok. 10% udziału w rynku detalicznym. "Liczymy, że na koniec 2015 roku będziemy mieć w sumie 450 stacji" - powiedział Szozda.

Obecnie Grupa Lotos posiada 317 stacji, a po otwarciu w środę trzech pierwszych stacji marki ekonomicznej Optima, będzie dysponowała łącznie 320 stacjami. Docelowo stacje z segmentu ekonomicznego mogą stanowić ok. 30% całej sieci Lotosu.

Grupa Lotos miała 635,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2011 roku wobec 22,87 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 6519,51 mln zł wobec 3911,60 mln zł rok wcześniej.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotos chce zwiększyć udział w rynku detalicznym do 8% w tym roku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!