PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką

Autor: Nowy Przemysł (Piotr Apanowicz)
23-10-2017 06:00 |  aktualizacja: 23-10-2017 06:47
Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką

Obecnie sklepy na stacjach coraz częściej przypominają delikatesy.

Wielkimi krokami zbliża się moment, w którym przychody operatorów stacji paliw z przystacyjnych sklepów i usług przewyższą wpływy ze sprzedaży paliw. Największe sieci prześcigają się w pomysłach.

Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką. Minęły czasy, kiedy stacja paliw była obskurnym pawilonem, do którego wchodziło się jedynie po to, żeby zapłacić za paliwo, a wyboru dokonywało się głównie na podstawie ceny na pylonie lub odległości od miejsca zamieszkania.
Obecnie sklepy na stacjach coraz częściej przypominają ekskluzywne delikatesy. Sieci inwestują w sklepy i usługi dodatkowe, zdając sobie sprawę z tego, że to właśnie tzw. sprzedaż pozapaliwowa jest przyszłością tego segmentu.

- Obecnie marża generowana na stacjach Orlen nadal w większej części pochodzi ze sprzedaży paliw, jednak dynamika przyrostu marży pozapaliwowej jest bardzo duża i nie wykluczam, że w niedalekiej perspektywie sprzedaż towarów i usług pozapaliwowych przyniesie nam wyższą marżę niż sprzedaż paliw. Trend jest bardzo silny - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Sprzedaż towarów i usług pozapaliwowych na wszystkich rynkach detalicznych Orlenu wzrosła w 2016 roku o 9 proc. Wprawdzie skuteczna walka z szarą strefą sprawiła, że sprzedaż paliw w ostatnim roku również rosła, ale w dłuższej perspektywie dynamika wzrostu przychodów pozapaliwowych na stacjach zdecydowanie przewyższa przyrosty wpływów z handlu paliwami.

Kierowcy zmieniają zwyczaje - coraz częściej przy okazji zakupu paliw zaopatrują się nie tylko w żarówkę czy płyn do spryskiwacza, ale również wiele produktów spożywczych czy higienicznych.

Operatorzy największych sieci stacji zdali sobie sprawę, że konkurują dziś nie tylko między sobą, ale również z Żabką czy Tesco z jednej strony oraz restauracjami McDonald’s i KFC - z drugiej.

W dalszej części artykułu przegląd najciekawszych koncepcji prowadzenia biznesu na stacji paliw.

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!


SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 891 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 911 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP