Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką

Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wielkimi krokami zbliża się moment, w którym przychody operatorów stacji paliw z przystacyjnych sklepów i usług przewyższą wpływy ze sprzedaży paliw. Największe sieci prześcigają się w pomysłach.

Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką. Minęły czasy, kiedy stacja paliw była obskurnym pawilonem, do którego wchodziło się jedynie po to, żeby zapłacić za paliwo, a wyboru dokonywało się głównie na podstawie ceny na pylonie lub odległości od miejsca zamieszkania.

Obecnie sklepy na stacjach coraz częściej przypominają ekskluzywne delikatesy. Sieci inwestują w sklepy i usługi dodatkowe, zdając sobie sprawę z tego, że to właśnie tzw. sprzedaż pozapaliwowa jest przyszłością tego segmentu.

- Obecnie marża generowana na stacjach Orlen nadal w większej części pochodzi ze sprzedaży paliw, jednak dynamika przyrostu marży pozapaliwowej jest bardzo duża i nie wykluczam, że w niedalekiej perspektywie sprzedaż towarów i usług pozapaliwowych przyniesie nam wyższą marżę niż sprzedaż paliw. Trend jest bardzo silny - mówi Zbigniew Leszczyński, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży.

Sprzedaż towarów i usług pozapaliwowych na wszystkich rynkach detalicznych Orlenu wzrosła w 2016 roku o 9 proc. Wprawdzie skuteczna walka z szarą strefą sprawiła, że sprzedaż paliw w ostatnim roku również rosła, ale w dłuższej perspektywie dynamika wzrostu przychodów pozapaliwowych na stacjach zdecydowanie przewyższa przyrosty wpływów z handlu paliwami.

Kierowcy zmieniają zwyczaje - coraz częściej przy okazji zakupu paliw zaopatrują się nie tylko w żarówkę czy płyn do spryskiwacza, ale również wiele produktów spożywczych czy higienicznych.

Operatorzy największych sieci stacji zdali sobie sprawę, że konkurują dziś nie tylko między sobą, ale również z Żabką czy Tesco z jednej strony oraz restauracjami McDonald’s i KFC - z drugiej.

W dalszej części artykułu przegląd najciekawszych koncepcji prowadzenia biznesu na stacji paliw.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotos konkuruje z Tesco, Orlen z Żabką

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!