LOTOS liderem polskiego sponsoringu sportowego

LOTOS liderem polskiego sponsoringu sportowego
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Grupa LOTOS S.A. od momentu debiutu rynkowego swojej marki stała się aktywnym mecenasem polskiego sportu. W ramach swoich działań wspiera, m.in. dwie najpopularniejsze dyscypliny sportowe w Polsce: piłkę nożną i skoki narciarskie. Firma od trzech lat jest Głównym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej oraz od szesnastu lat - Polskiego Związku Narciarskiego. LOTOS wspiera także sporty motorowe czy tenis. W gronie ambasadorów marki LOTOS błyszczą gwiazdy klasy międzynarodowej: Robert Kubica, Agnieszka Radwańska, Kuba Błaszczykowski, Kajetan Kajetanowicz.


W ostatnim, 83. Plebiscycie Przeglądu Sportowego na najlepszych sportowców 2017 jedną czwartą z całej nominowanej dwudziestki stanowili sportowcy wspierani przez markę LOTOS. Dwóch z trzech ambasadorów marki LOTOS znalazło się na podium, a drużyna skoczków narciarskich sponsorowana przez LOTOS w cuglach wygrała plebiscyt.

Grupa LOTOS od 2002 r. jest Generalnym Sponsorem Polskiego Narciarstwa, w tym kadry narodowej i młodzieżowej w skokach narciarskich, biegach narciarskich oraz kombinacji norweskiej.

Do największych sukcesów zawodników wspieranych przez LOTOS należą złote medale olimpijskie i Mistrzostw Świata oraz Kryształowa Kula - trofeum za zwycięstwo w Pucharze Świata w skokach narciarskich, zdobywane indywidualnie przez Kamila Stocha, jak również drużynowe zwycięstwa w turniejach, złoto Mistrzostw Świata i olimpijski brąz.

- Bardzo starannie dobieramy sportowców, z którymi współpracujemy. Muszą posiadać cechy, które są spójne z naszym przekazem reklamowym. To sportowcy, którzy dążą do "naj" i to "naj" osiągają. - komentuje Witold Pasek, dyrektor ds. marketingu Grupy LOTOS S.A. - "Naj" nie bierze się znikąd - najwyższy w branży wzrost sprzedaży pozapaliwowej to potwierdzenie, że nasz przekaz marketingowy nie trafia w próżnię. Według ostatniego raportu dotyczącego sponsoringu, zwroty medialne LOTOSU są wyższe niż dwóch kolejnych spółek Skarbu Państwa i najwyższe ze wszystkich w biznesie. Jesteśmy dumni z bycia na czele rankingu najlepszych firm w obszarze sponsoringu. Każda wydana na sport złotówka zwraca się wielokrotnie, średnio 7-8 razy. Cieszymy się też z ubiegłorocznego rekordu, który wyskakali nasi skoczkowie - każda złotówka zainwestowana w umowę z PZN przyniosła nam 42-krotnie wyższy zwrot.

Sukcesy LOTOSU w obszarze sponsoringu sportowego potwierdzają nagrody w kategoriach "Sponsor Sportu" oraz "Kampania Marketingowa" za dokonania sponsoringowe w 2017 roku i kampanię "NAJ nie bierze się znikąd", którymi firma została uhonorowana przez ekspertów branżowych podczas XIV Gali Sportu i Biznesu, 22 marca 2018 r. Grupa LOTOS po raz kolejny otrzymała prestiżowe nagrody Biznesu Sportowego - Statuetki DEMES, promujące osoby i instytucje, które poprzez swoją działalność mają bezpośredni wkład w rozwój polskiego sportu.

Strategiczne partnerstwo z PZPN do 2022

Pod koniec 2017 r. Grupa LOTOS oraz Polski Związek Piłki Nożnej podpisały umowę, na mocy której koncern nie tylko pozostanie Głównym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, ale także dodatkowo zaangażuje się w szereg innych aktywności wspierających rozwój najpopularniejszej dyscypliny sportowej w kraju. Kontrakt sponsorski obowiązujący do końca 2022 r., rozszerza dotychczasową współpracę o nowe świadczenia reklamowe i sponsorskie. W ramach współpracy LOTOS będzie nadal miał prawo do wykorzystywania wizerunku piłkarzy w swoich działaniach reklamowych. Czteroletnia umowa pomiędzy LOTOSEM i PZPN to największy kontrakt sponsoringowy w polskim sporcie, obejmujący okres, w którym nasza drużyna będzie walczyć o awans na Mistrzostwa Europy 2020 i Mistrzostwa Świata 2022, jak również rywalizować - w ramach nowej formuły rozgrywek - w Lidze Narodów, która rozpocznie się jesienią 2018 roku. Ponadto LOTOS pozostanie Głównym Sponsorem Reprezentacji Polski U-21, a także - co jest nowym świadczeniem - będzie Głównym Sponsorem Reprezentacji Polski Kobiet.

Jazda obowiązkowa i dodatkowa

Jazdą obowiązkową dla LOTOSU są sporty motorowe. Ambasadorzy LOTOSU: Robert Kubica (najszybszy polski kierowca wyścigowy, jedyny w Formule 1, rajdowy Mistrz Świata WRC2) oraz Kajetan Kajetanowicz (trzykrotny rajdowy Mistrz Europy) dzięki partnerstwie z LOTOSEM nie tylko przełamują kolejne sportowe bariery, ale doskonale wzmacniają profesjonalny wizerunek marki LOTOS i budują zaufanie do jej produktów.

Aktywność sponsorska LOTOSU to również współpraca z Agnieszką Radwańską - utytułowaną i najbardziej rozpoznawalną polską tenisistką, oraz obecność na najważniejszej krajowej imprezie kolarskiej Tour de Pologne.

"Mały sport" wysokich lotów

Grupa LOTOS S.A. oprócz wspierania sportu zawodowego angażuje się także w projekty społeczne i edukacyjne, wnosząc znaczący wkład w wychowanie przyszłych sportowych mistrzów. Środowisko sportowe docenia programy rozwojowe dla dzieci i młodzieży, realizowane przez koncern:
  • Narodowy Program Rozwoju Skoków i Kombinacji Norweskiej Szukamy Następców Mistrza - LOTOS Cup,
  • oraz program upowszechniania piłki nożnej wśród najmłodszych mieszkańców Pomorza, realizowany we współpracy z APLG Piłkarska Przyszłość z LOTOSEM.
Ogniwem pośrednim pomiędzy sportem dzieci i młodzieży a w pełni zawodowym jest tegoroczna współpraca z Akademickim Związkiem Sportowym, dzięki której LOTOS może zaistnieć w świadomości młodzież studenckiej.

Narodowy Program Rozwoju Skoków Narciarskich zorganizowany pod hasłem Szukamy Następców Mistrza, realizowany wspólnie z Polskim Związkiem Narciarskim, powstał w 2004 roku i jest adresowany do najmłodszych skoczków narciarskich, którym spółka funduje co roku niezbędny sprzęt oraz stypendia sportowe. Integralną częścią akcji jest cykl turniejów LOTOS Cup, odbywających się na wielu krajowych skoczniach narciarskich. Od 2005 roku w każdym sezonie zimowym organizowany jest cykl zawodów LOTOS Cup w skokach narciarskich. Cykl, który w zgodnej opinii trenerów i obserwatorów uznany został za jedną z najlepiej zorganizowanych imprez dla najmłodszych skoczków na świecie. W trzecim roku działania program wychował pierwszego skoczka, który został powołany do kadry narodowej seniorów - Macieja Kota. W tym sezonie na europejskich skoczniach błyszczał kolejny uczestnik programu - Dawid Kubacki, który okazał się najlepszym z Polaków w kwalifikacjach przed Pucharem Świata w Planicy. Dziś większość wychowanków programu Szukamy Następców Mistrza zasila szeregi Kadry Skoków Narciarskich Polskiego Związku Narciarskiego. Stypendystą LOTOSU jest także tegoroczny najlepszy polski sportowiec i mistrz olimpijski - Kamil Stoch.

Kuźnia piłkarskich talentów

Kolejne sukcesy Biało-Czerwonych sprawiają, że apetyt fanów piłki nożnej rośnie. Już niedługo oczy wszystkich kibiców zwrócą się na Rosję. I co dalej? Czy możemy być spokojni o poziom polskiego futbolu? Z myślą o przyszłości Grupa LOTOS od kilku lat inwestuje w profesjonalne szkolenie piłkarskiej młodzieży, która w kolejnych latach ma szansę zasilić kadrę narodową.

Piłkarska Przyszłość z LOTOSEM to nowatorska inicjatywa realizowana przez Grupę LOTOS wspólnie z Akademią Piłkarską LG (APLG). Dzięki niej tysiące młodych piłkarzy może iść w ślady Lewandowskiego czy Błaszczykowskiego. Przedsięwzięcie zainicjowane przed sześciu laty, od 2016 roku realizowane jest pod patronatem Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz ministra sportu i turystyki

Program LOTOSU to prawdziwa kuźnia talentów. Aktualnie metodycznym, wieloletnim szkoleniem objętych jest ponad 3000 najmłodszych dzieci, w tym również zawodnicy o najwyższym potencjale sportowym. Nad wszystkim czuwa grono profesjonalnych trenerów pracujących na co dzień z młodzieżą w 14 nowoczesnych ośrodkach szkoleniowych na terenie województwa pomorskiego oraz w Elblągu.

Do każdego klubu wprowadzono jednolity model szkolenia oparty o model funkcjonujący w APLG, operatora programu. Każdy z ośrodków otrzymał opracowane specjalnie dla niego cele szkoleniowe związane z działaniami techniczno-taktycznymi, motorycznymi oraz mentalnymi wraz z zestawami przykładowych ćwiczeń. Ujednolicenie założeń szkoleniowych w tak wielu klubach ułatwia przejście zawodników do piłki seniorskiej. Pozwala również w większym stopniu analizować postępy, dopasowywać plan szkolenia, modyfikować poszczególne elementy i wprowadzać nowe.

Program obejmuje także takie działania jak szkolenia dla trenerów, zakup sprzętu treningowego i sportowego, wspólne wyjazdy na obozy, stypendia sportowe zarówno dla najzdolniejszych zawodników jak i tych w trudnej sytuacji materialnej. Dzięki systematycznemu zwiększeniu obszaru oddziaływania oraz bezpośredniej ingerencji w system szkolenia w nowych ośrodkach, program dysponuje dostępem do bazy zawodników o najwyższym potencjale sportowym, a dzięki współpracy z różnymi klubami w Polsce i zagranicą daje możliwość odpowiednego ukierunkowania rozwoju zawodników, tak aby docelowo, poprzez kadry wojewódzkie, trafiali oni do młodzieżowych kadr Polski.

Trenerzy wiedzą, że rozwój sportowy nie może być przeszkodą w nauce, dlatego harmonogram programu jest skoordynowany z kalendarzem roku szkolnego. W miesiącach "szkolnych" adepci trenują, z kolei wakacje to czas zgrupowań, a także turnieju mającego wyłonić najlepszych. Ci, którzy będą się wyróżniać, mają kiedyś szansę - podobnie jak tacy wychowankowie programu jak: Marcin Wiśniewski, Krystian Espersen, Michał Gołuński czy Marcel Stefaniak - zagrać w oficjalnym meczu młodzieżowej reprezentacji Polski.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: LOTOS liderem polskiego sponsoringu sportowego

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!