PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lotos: mniej stacji, większy udział w rynku

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
24-01-2008 11:18
Lotos: mniej stacji, większy udział w rynku

Program rozwoju sieci detalicznej Grupy Lotos o nazwie Prosta został zmodyfikowany i nie przewiduje już rozbudowy sieci do 500 stacji, a jedynie osiągnięcie 10 proc. udziału w polskim rynku detalicznym - dowiedział się portal wnp.pl.

- Docelowo chcemy mieć sieć stacji liczącą w granicach 400 placówek, czyli pod względem liczby zbliżoną do obecnej - mówi prezes Grupy Lotos Paweł Olechnowicz.
Oznacza to zmianę w stosunku do zaprezentowanego kilka lat temu programu rozwoju sieci detalicznej o nazwie Prosta, który zakładał rozbudowę stacji Lotosu do 500 obiektów. W pierwszym etapie przewidywał on zwiększenie liczby własnych placówek firmy do 150 oraz stacji partnerskich do 250.

Realizacja programu nie przebiegała jednak zgodnie z założeniami. Obecnie Lotos posiada ok. 130 stacji własnych, zarządzanych przez ajentów, ok. 60 stacji partnerskich oraz ok. 170 stacji patronackich, które docelowo, w miarę wygasania umów tego typu, mają całkowicie zniknąć z rynku.

- Nie zakładamy już rozwoju liczby stacji do 500 obiektów, nastawiamy się natomiast na poprawę efektywności posiadanych obiektów - wyjaśnia Marcin Zachowicz, rzecznik prasowy spółki. W miarę wypadania z rynku stacji patronackich, na ich miejsce będą się pojawiać placówki własne i partnerskie w barwach Lotosu.

- Aktualny pozostaje natomiast założony cel, czyli osiągnięcie 10 proc. w rynku detalicznym - zapewnia Zachowicz. Środkiem do osiągnięcia tego celu nie ma być wzrost liczby stacji, a zwiększenie sprzedaży wewnątrz istniejącej sieci.

W tym celu Lotos wprowadził w ubiegłym roku paliwa premium o nazwie Dynamic, które obecne są już na wszystkich stacjach własnych firmy i stopniowo pojawiają się w placówkach partnerskich. Planowana jest także inauguracja programu lojalnościowego z prawdziwego zdarzenia.

Nieoficjalnie wiadomo, że w nowej strategii spółki, która będzie zatwierdzona w czerwcu tego roku, plan osiągnięcia 10 proc. udziałów na rynku detalicznym nie tylko zostanie utrzymany, ale może zostać także podwyższony. Obecnie udział Lotosu w sprzedaży paliw na stacjach szacowany jest na 7-8 proc.

NA GIEŁDZIE

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Grupa Lotos SA [LTS]

kurs:

37.79 PLN -0.21 (-0.55%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP