PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lotos Oil zapewnia, że jest liderem polskiego rynku

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
05-08-2008 11:45

Opublikowany niedawno raport GIPA, dotyczący rynku olejów silnikowych w Polsce, wbrew pozorom potwierdza, że to właśnie Lotos jest liderem krajowego rynku - powiedział nam Jacek Neska, prezes spółki Lotos Oil.

Według najnowszego raportu GIPA (Szczegóły tutaj), Polska pozostaje najważniejszym rynkiem olejowym w Europie Środkowo-Wschodniej. Wielkośc rynku oszacowana została na 56 mln litrów.
Gra o prymat na rynku toczy się pomiędzy olejami Lotos i Mobil, które od pozostałuch producentów dzieli prawdziwa przepaść. Według badań GIPA polscy kierowcy najczęściej zalewają silnik olejem Mobil (27 proc.), oleje Lotos wybiera 24 proc. kierowców.

Z kolei wiosenne badania rynku "Moto Scan 2008" pokazały, że 31,4 proc. kierowców kupuje oleje silnikowe marki Lotos, a Mobil jest na drugim miejscu z udziałem 25,2 proc.

- Różnice pomiędzy obydwoma raportami są dla nas zrozumiałe. GIPA opiera się o respondentów będących właścicielami aut osobowych, z wykluczeniem pojazdów flotowych oraz taksówek. Z kolei "Moto Scan" obejmuje cały rynek. Tymczasem trudno pomijać kilkaset tysięcy samochodów jeżdżących jako taksówk czy w tak zwanych flotach, mówiąc o badaniu rynku - mówi Jacek Matracki, dyrektor handlowy i czlonek zarządu spółki Lotos Oil.

Prezes Jacek Neska w rozmowie z portalem wnp.pl dodaje, że analizując rynek spółka opiera się nie tylko o badania prowadzone wśród kierowców, ale przede wszystkim o dane zbierane na własne potrzeby, m.in. przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).

- Wynika z nich, że na całej próbie to my jesteśmy liderem - zapewnia. - Pamiętajmy, że wśród produkowanych przez nas olejów znajdują się też produkty nie posiadające w nazwie słowa Lotos (np. Superol) - dodaje.

Prezes Neska na karb nieprecyzyjności badania GIPA składa również przypisanie Lotosowi malejącego udziału w rynku (spadek z 26 do 24 proc. w porównaniu do ubiegłorocznego badania).

- Akurat rok 2007, którego dotyczy badanie, był dla nas bardzo dobry, nasza sprzedaż wyraźnie wzrosła, a cały rynek olejów utrzymuje się na stabilnym poziomie, na pewno zatem nasze udziały w rynku nie zmniejszyły się - przekonuje Jacek Neska.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP