PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lotos planuje uruchomić nawet 150 nowych stacji do 2015 roku

Autor: wnp.pl (Marcin Szczepański)
27-01-2011 14:58
Lotos planuje uruchomić nawet 150 nowych stacji do 2015 roku

Realizacja strategii Grupy Lotos w obszarze handlu, która przewiduje osiągnięcie 10 proc. udziału w rynku detalicznym, wymagać będzie, oprócz rozwoju organicznego, także inwestycji w nowe stacje paliw. - Zakładamy, że osiągnięcie wyznaczonego udziału rynkowego będzie wymagało uruchomienia 100-150 nowych stacji do 2015 roku - powiedział podczas konferencji prasowej wiceprezes Lotosu Maciej Szozda.

W tej chwili Grupa Lotos ma 7 proc. udział w rynku detalicznym.
- W minionym roku opracowaliśmy szczegółowy plan rozwoju naszej sieci detalicznej. Zakładamy, że zwiększenie udziału rynkowego o 1 proc. będzie możliwe poprzez rozwój organiczny w ramach istniejącej sieci. Zwiększenie go do 10 proc. nastąpi już poprzez przejęcia i inwestycje w nowe obiekty - powiedział wiceprezes Lotosu.

Koncern na celownik bierze przede wszystkim placówki niezależne, które po 2012 roku nie będą w stanie samodzielnie funkcjonować. - Szacujemy, że zmieniające się po 2012 roku przepisy dotyczące wymogów technicznych dla stacji spowodują, że nawet połowa placówek niezależnych może mieć problem z udźwignięciem kosztów przystosowania do nowych przepisów - stwierdza Maciej Szozda. Lotos zamierza zaproponować części z nich współpracę partnerską a także przejmować stacje, które zdecydują się wycofać z rynku. - Chcemy przejąć tyle z nich, ile tylko się da - zapowiada.

Oprócz tego Lotos zamierza wprowadzić na rynek drugi brand stacyjny. - Nie mogę jeszcze zdradzić jego nazwy, ale będzie ona mocno powiązana z marką Lotos, dzięki czemu nie będzie konieczności wykładania środków na kosztowne kampanie reklamowe. Klienci nie będą mieli wątpliwości, że to stacje Lotosu - zapewnia Szozda. Według niego jeszcze w pierwszym kwartale poznamy koncepcję drugiego brandu. - Pierwsze stacje pod nowym logo powstaną jeszcze w tym roku - dodaje.

Będą to stacje w tzw. brandzie ekonomicznym, czyli nastawionym na korzystne warunki cenowe kosztem bogatej oferty dodatkowej. Takie stacje ma już w Polsce Orlen pod marką Bliska. - Na przykładzie innych krajów Europy widać, że jest to naturalny proces i zazwyczaj na rynku wyraźnie da się oddzielić segment premium od ekonomicznego - argumentuje wiceprezes Lotosu. Według niego brand ten będzie działał zarówno w postaci stacji własnych jak i franczyzowych.

W sumie na rynku w ciągu pięciu lat ma przybyć około 100-150 stacji Lotosu. - Oczywiście jest to wielkość szacunkowa. Kluczowa nie jest liczba stacji, ale wielkość sprzedaży. W tej chwili średnia sprzedaż na stację w Lotosie to około 3,6 mln litrów paliw rocznie. Jeśli przeliczymy wielkość sprzedaży jaka będzie potrzebna do osiągnięcia 10 proc. udziału w rynku przez tę średnią uzyskamy właśnie liczbę z przedziału 100-150 stacji. Oczywiście może się zdarzyć, że jakaś stacja będzie sprzedawać rocznie nawet 6 mln litrów, co sprawi, że możemy uruchomić o jedną stację mniej a i tak wypełnimy cel strategiczny - wyjaśnia.

W tej chwili Lotos ma w Polsce 314 stacji paliw. W szczytowym okresie sieć Lotosu liczyła nieco ponad 400 stacji.

NA GIEŁDZIE

Grupa Lotos SA [LTS]

kurs:

38.00 PLN -0.58 (-1.50%)

Notowania | Analiza techniczna





SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


53 762 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP