PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Lotos stawia na rynek lotniczy

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
05-03-2009 10:30

Spółka Lotos Tank, obsługująca rynek lotniczy, chce w najbliższych miesiącach i latach wzmocnić swoją pozycję na rynku paliw lotniczych.

W ramach programu 10+ ozbudowane zostaną instalacje i zwiększone zdolności produkcyjne paliwa lotniczego, dziś sięgające 60 ton na godzinę. Po zakończeniu inwestycji w Gdańsku będzie można wyprodukować około miliona ton paliwa lotniczego rocznie.
Jednym z efektów wdrożenie nowego planu UE będzie skrócenie tras przelotów. To w połączeniu ze spadkiem cen paliwa lotniczego może mieć wpływ na obniżenie cen biletów. Dziś w Europie wykonywanych jest codziennie około 28 tysięcy lotów.

Efekty tych zmian odczujemy już w czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej. Zdaniem ekspertów rynku lotniczego porty lotnicze będą pracować zdecydowanie powyżej swoich zakładanych zdolności obsługi pasażerów.

Jak informuje krajowy koordynator ds. lotnisk Tomasz Szymczak ze spółki Pl.2012 odpowiedzialnej za organizację Euro 2012, polskie lotniska zostaną podzielone na trzy grupy: główne w miastach - organizatorach rozgrywek, wspomagające w miastach transferowych oraz wojskowe, które będą mogły służyć jako lotniska wspomagające do obsługi samolotów VIP.

Równocześnie wytypowanych zostało kilka lotnisk należących do Aeroklubów, gdzie docelowo mogłaby się odbywać obsługa samolotów lekkich i biznesjetów.

- Przed nami nie lada wyzwania. Nie wystarczy przecież, aby te samoloty wylądowały. Nawet ich ponowny start to tylko fragment większej całości. Do tego dochodzi kwestia ich parkowania, skomunikowania ze stadionami i hotelami. Wreszcie to, co nas najbardziej interesuje, większość tych samolotów gdzieś trzeba zatankować - wylicza Leszek Stokłosa, prezes spółki Lotos Tank.

W pierwszych dniach lutego Komisja Europejska zatwierdziła plan wsparcia finansowego dla polskich lotnisk. Pieniądze z europejskiego funduszu spójności będą przeznaczone na budowę nowych terminali i pasów startowych. Ze środków tych skorzysta Gdańsk, Wrocław, Poznań, Szczecin, Rzeszów, Kraków, Katowice i Warszawa.

Do tej pory na wielu lotniskach był tylko jeden dostawca. Dzięki Komisji Europejskiej wkrótce się to zmieni. W Brukseli ustalono, że na wszystkich lotniskach, które obsługują powyżej 2 milionów pasażerów rocznie, musi działać alternatywny dostawca.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


52 827 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP