XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Lotos wprowadza brandowe paliwa

Lotos wprowadza brandowe paliwa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Grupa Lotos - podobnie jak kilka innych koncernów paliwowych w Polsce - planuje wprowadzić tzw. brandowe benzyny i oleje napędowe. O tym czy uda się znaleźć miejsce dla tych produktów na rynku okaże się pewnie w przyszłym roku.

Na rynku od kilku lat zachodnie koncerny oferują takie benzyny i oleje napędowe, a w zeszłym roku wprowadził je także Orlen.

Sprzedaż brandowego paliwa daje producentom dodatkowe efekty finansowe. Sprzedaż Vervy, paliwa Orlenu, stanowi obecnie objętościowo ok.19 proc. ogółu sprzedanych paliw. Przychody jakie dają tego rodzaju paliwa stanowią aż 25,5 proc. w całej sprzedaży - informuje "Parkiet".

Choć - jak mówią kierowcy - tankowanie brandowego paliwa nie zawsze da się odczuć na drodze, to jego zakup przynosi korzyści. Jego podstawową zaletą jest to, że jest bezsiarkowe, czyli ekologiczne. Jego tankowanie, choć możliwe tylko w autach z silnikiem o wtrysku bezpośrednim, jest korzystne dla każdego samochodu, ponieważ przedłuża żywotność motoru.

Zdaniem ekspertów, wprowadzenie na rynek detaliczny brandowanego, czyli droższego paliwa, choć docelowo opłacalne dla producentów, wymaga od nich nie lada nakładów promocyjnych. Także późniejsze utrzymanie zainteresowania "superpaliwem" jest drogie. Czy gdański koncern na konkurencyjnym rynku poradzi sobie z tymi wyzwaniami?

- Nie wiem, czy Grupa Lotos ma na to wystarczającą siłę rynkową - komentuje w rozmowie z "Parkietem" Andrzej Szczęśniak, analityk branży paliwowej. Jego zdaniem, spółka może się spotkać także z innymi problemami.

- Żeby mieć brandowane paliwa, trzeba przede wszystkim posiadać ujednoliconą sieć stacji benzynowych - wyjaśnia ekspert. - Obawiam się, że w przypadku Lotosu, który nadal działa przecież pod dwoma markami ta sieć nie jest wystarczająco ustandaryzowana - dodaje.

Według niego to, że gdański koncern oprócz własnych ma wciąż także wiele tzw. stacji patronackich, może być sporym kłopotem. - Wydaje mi się, że utrzymanie standardu brandowanego paliwa na tych stacjach może być za trudne - deklaruje w dziennik A. Szczęśniak.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotos wprowadza brandowe paliwa

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!