XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Lotos wygrywa z zagranicznymi producentami oleju do aut

Lotos wygrywa z zagranicznymi producentami oleju do aut
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Polskie oleje silnikowe są cenione wyżej niż te z międzynarodowych koncernów. Wśród pięciu najlepiej sprzedających się trzy to produkty Lotosu.

Przeciętny użytkownik samochodu w ciągu roku kupuje 4,4 l. oleju silnikowego. W 2008 roku taki zakup zrobiło 84 proc. kierowców - wynika z najnowszego raportu Moto Scan 2008, cytowanego przez "Gazetę Prawną".

Najczęściej robimy to warsztatach (44,5 proc. przypadków), rzadziej w sklepach i na stacjach paliw (38,6 proc.). Sondaż przeprowadzony przez firmę Qualifact wskazuje, że większość kierowców kupuje oleje wyłącznie na wymianę. Przy wyborze produktu kierują się oni głównie ceną i zaleceniami producenta samochodu (po 24 proc. ankietowanych). Duży wpływ na to, na jaki olej się zdecydujemy, mają mechanicy (21 proc.).

Klienci kupujący pod wpływem ceny bądź rady eksperta z warsztatu w 2008 roku najczęściej wybierali markę Lotos. Osoby kierujące się instrukcją auta bądź zaleceniami stacji serwisowej kupowali Castrol. Ci, dla których marka ma największe znaczenie, decydowali się na Mobil - czytamy w "GP".

Obecność Lotosu wśród potentatów nie powinna być zaskoczeniem. W 2008 roku firma zagospodarowała największą część rynku olejów silnikowych w Polsce, szacowanego na 64,2 mln litrów. Według badań polski producent ma niemal 30 proc. udziału w rynku. Kolejne na liście Mobil, Castrol i Elf, odpowiednio po 25,5 proc., 19,4 proc. oraz 7,3 proc. - wylicza dziennik.

Lotos zachował pozycję lidera mimo największego spadku udziałów ( o 3,2 proc.). Na szóstym miejscu znalazł się Orlen (4,6 proc.). Według badań Moto Scan jego oleje były w 2008 roku kupowane częściej niż produkty Totala i Fiata.

Wciąż dominują oleje mineralne. Ich znaczenie spada, w 2008 roku o 2 proc. Coraz większą popularnością cieszą się nowoczesne formuły - oleje półsyntetyczne i syntetyczne. - W 2008 roku najsilniejszą pozycję rynkową miał właśnie olej półsyntetyczny, Lotos Semisyntetic. Produkt ten kupiło 7,7 proc. nabywców - wyjaśnia w "GP" Jacek Neska.

W pierwszej piątce znalazły się trzy produkty Lotosu - na drugim miejscu był Lotos Mineralny (7,6 proc.), a na czwartym Lotos Syntetic 5W/40 (3,4 proc.). Trzecie miejsce zajął Mobil Super S (6,9 proc.), a piąte - Castrol GTX Magnatec 10W/40 (3,3 proc.).
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Lotos wygrywa z zagranicznymi producentami oleju do aut

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!