Według strategii z czerwca 2008 roku Grupa Lotos do 2012 roku chce zwiększyć swój udział w krajowym rynku paliwowym do 30 proc. - W tej chwili zbliżamy się już do poziomu 28 proc., więc realizacja tego celu jest w naszym zasięgu. Zapowiada się jednak ostra walka o brakujące 2 proc. - przyznał prezes koncernu Paweł Olechnowicz.
Według niego Grupa Lotos wciąż ma jeszcze spore pole do optymalizacji w zakresie polityki handlowej. - Potrzebna jest weryfikacja naszych założeń w tym segmencie - przyznał prezes i jako główne pola działania wskazał obszar paliwa lotniczego, asfaltów jak również dalszą optymalizację sieci detalicznej sprzedaży paliw.
Według danych za 8 miesięcy tego roku udział Lotosu w polskim rynku wynosił 28,1 proc. w stosunku do 25,4 proc. na koniec roku 2008. Największy, bo aż 30 proc. udział gdański koncern ma w segmencie oleju napędowego.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Lotos zapowiada walkę o 2 proc. rynku paliwowego