PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl
partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Maciej Szozda z Unimotu zbuduje trzecią w karierze sieć stacji paliw. Wcześniej robił to dla Orlenu i Lotosu. Znów mu się powiedzie?

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
15-12-2017 20:00 |  aktualizacja: 15-12-2017 19:23

Co najmniej 30 proc. przychodów Unimotu docelowo będzie pochodzić z zagranicy - zapowiada w rozmowie z WNP.PL Maciej Szozda, który z początkiem 2018 roku obejmie stanowisko prezesa spółki odpowiedzialnej za rozwój w Polsce i na Ukrainie sieci stacji paliw pod marką Avia.

Fot. Mat. pras.
Fot. Mat. pras.

Wasz bezpośredni rywal, czyli sieć Moya, planuje zbudować sieć 250 stacji do 2019 roku.


- Bardzo szanuję to, co osiągnęli koledzy ze spółki Anwim. Tym bardziej że budują markę całkowicie od zera. My mamy z jednej strony trudniej, bo wchodzimy na rynek o kilka lat później, ale jednocześnie łatwiej, bo wchodzimy z marką międzynarodową, znaną, o bardzo dobrej reputacji. Ale to, co udało się zrobić im, uda się także nam, bo na rynku wciąż jest ok. 2 tys. zupełnie niezależnych stacji. Kolejne 900 należy do mniejszych sieci i stowarzyszeń. Jest też prawie 1300 prywatnych stacji, których właściciele zdecydowali się na współpracę franczyzową z dużymi koncernami.

Konkurencja na rynku franczyzowym nie śpi.


- Właściciele stacji franczyzowych co 5 lat weryfikują swoje plany i zamierzenia. My mamy takie ambicje i plany zachęt, żeby od nas nikt nie odchodził. Po drugie, mamy nadzieję, że po zaprezentowaniu rynkowi naszych rozwiązań, dołączą do nas także inni. Jako jedyna sieć w Polsce pozwolimy naszym partnerom zachować własną markę obok marki Avia. Obecnie funkcjonuje to np. na rynku dealerów samochodowych, gdzie obok marki producenta samochodów często promowane są nazwy poszczególnych firm.

Avia dopuszcza możliwość tzw. dualnego brandingu, czyli obok logo Avii na wiacie i pylonie stacji może się znaleźć marka współpracującego z nami przedsiębiorcy, znana na lokalnym rynku. Dzięki temu klient widzi identyfikację ze znaną siecią, ale jednocześnie ma świadomość, że wciąż tankuje u tego samego przedsiębiorcy, którego zna i szanuje od lat. Z kolei właściciel stacji ma dzięki temu przekonanie, że nie traci tej bazy klientów, którą zbudował przez lata.

Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed Unimotem i jego nowym prezesem?


- Wzrost wartości dla akcjonariuszy. Właśnie dlatego chcemy bardzo szczegółowo pochylić się nad nową strategią spółki, dokładnie wszystko policzyć i przełożyć to na mierzalne cele. Do najważniejszych kierunków nowej strategii na pewno można zaliczyć rozwój sieci Avia, budowanie pozycji importera, który dociera ze swoim produktem do co najmniej 500 stacji, udział w przetargach publicznych na dostawy paliw dla samorządów, przedsiębiorstw transportowych i komunikacyjnych, otwarcie się na handel innymi produktami poza olejem napędowym, który dzisiaj jest naszym podstawowym biznesem. Myślimy również coraz poważniej o działalności międzynarodowej.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

16 212 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

724 051 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 999 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP