Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Marka Circle K dobrze przyjęta w Skandynawii

Autor: wnp.pl (Piotr Apanowicz)
05-10-2016 13:54
Marka Circle K dobrze przyjęta w Skandynawii
Fot. mat. pras.

Należąca do kanadyjskiego koncernu Alimentation Couche-Tard marka Circle K, która docelowo ma zastąpić wszystkie stacje paliw Statoil w Europie, została dobrze przyjęta w Norwegii i Szwecji, czyli na pierwszych rynkach, na których ją wprowadzono.

Zmianę wizerunku stacji Statoil na żółto-czerwone logo Circle K właściciel sieci rozpoczął w Norwegii i Szwecji w maju tego roku.
Na rynku norweskim, a więc macierzystym dla firmy Statoil, która sprzedała swoje aktywa dystrybucyjne Kanadyjczykom, uruchomiona została właśnie setna stacja Circle K, co kończy pierwszy etap zmiany logo firmowego dotychczasowej sieci stacji Statoil. Docelowo ponad 300 norweskich stacji Statoil ma zmienić barwy firmowe do końca kwietnia 2017 roku.

- Zmiana wizerunku stacji jak do tej pory przebiega bardzo dobrze. Nowa marka została dobrze przyjęta przez naszych klientów. Ruch klientów i sprzedaż na stacjach działających już pod logo Circle K są powyżej średniej dla całej sieci, co bardzo dobrze rokuje na przyszłość - powiedział Thomas Støkken, manager marki Circle K na Norwegię.

Podobnie jest na rynku szwedzkim, gdzie proces wymiany logotypów na stacjach również rozpoczął się późną wiosną tego roku i do chwili obecnej podobnie jak w sąsiedniej Norwegii na rynku działa już ok. 100 placówek oznaczonych logo Circle K.

Jak informuje operator w komunikacie, łącznie w Szwecji zainstalowanych zostało już 500 logotypów Circle K i wywieszonych ok. 2 tys. flag firmowych.

Także na szwedzkim rynku nowa marka została dobrze przyjęta przez klientów. Spółka wylicza, że w placówkach działających w nowych barwach dokonano już 25 mln zakupów w sklepie, w tym sprzedano 3,5 mln kaw.

- Jesteśmy prawie w połowie drogi do zakończenia procesu wymiany logotypów w naszej sieci i cieszy nas, że liczba stacji Circle K rośnie praktycznie z każdym tygodniem. Nowa marka została dobrze przyjęta zarówno przez starych, jak i nowych klientów, co jest dla nas najważniejsze - mówi Michael Johansson, starszy manager marki Circle K.

Przypomnijmy, że grupa Couche-Tard posiada stacje Statoil także w Danii, Polsce, krajach bałtyckich oraz w Rosji. Proces wymiany barw na polskich stacjach Statoil ma się rozpocząć w maju 2017 roku.

Po co w ogóle rezygnować ze znanego logo wprowadzając markę praktycznie nieznaną w Europie? Gdy Kanadyjczycy kupowali stacje Statoil w 2012 roku, zastrzegli sobie możliwość używania logo i nazwy Statoil jedynie do 2017 roku. A marka Circle K to największa i najbardziej międzynarodowa marka grupy, licząca obecnie ok. 11,7 tys. stacji i sklepów w 23 krajach na całym świecie.

- Mamy nadzieję, że marka Circle K stanie się tak samo, a nawet bardziej popularna i znana niż Statoil. Najważniejsze będą zawsze wartość dla klienta, przyjazny personel i jakość obsługi - mówi Morgan Wiktor Andersson, prezes Circle K w Szwecji.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


36 682 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

966 189 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 800 ofert w bazie

2 782 270 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP