Stacje paliw przy centrach handlowych sprzedają paliwo nawet o 12 proc. taniej od konkurencji. Tesco, Intermarche, Makro Cash and Carry i Auchan zapowiadają nowe stacje jeszcze w tym roku.
- Zamierzamy otwierać 10 stacji rocznie. Docelowo chcielibyśmy je mieć przy wszystkich naszych sklepach, których obecnie jest 125 - informuje Eliza Orepiuk z ITM Polska, właściciela sieci Intermarche.
Kolejne obiekty planuje też Tesco, który ma obecnie 23 stacje oraz Makro Cash and Carry, który do końca roku chce mieć ich pięć. Dalszy rozwój zapowiada Auchan Polska, który ma 18 stacji.
Na razie liderem na tym rynku pozostaje Carrefour, liczący 40 stacji, który do końca roku w Krakowie chce uruchomić kolejną, samoobsługową.
Udział stacji działających przy marketach w sprzedaży benzyny i oleju napędowego w Polsce szacowany jest na około 5 proc., mimo że ich udział w ogólnej liczbie stacji paliw nie przekracza 2 proc.
- Tygodniowo na 17 naszych stacjach sprzedajemy 1,5 mln litrów paliwa. To daje jednej stacji obrót w ciągu roku na poziomie 15,5 mln zł - wyjaśnia Eliza Orepiuk.
Ceny na stacjach przy marketach są od kilku do nawet kilkudziesięciu groszy niższe od tych, jakie można spotkać na stacjach należących do koncernów - podaje "Gazeta Prawna".
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Markety otworzą nowe stacje paliw