Michał Ciszek: Circle K chce 10 proc. polskiego rynku stacji paliw

Michał Ciszek: Circle K chce 10 proc. polskiego rynku stacji paliw
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Mogę zapewnić, że nie tylko nie mamy w planach wychodzenia z Polski, ale wręcz przeciwnie - chcemy odgrywać na krajowym rynku coraz większą rolę - zapowiada w rozmowie z WNP.PL Michał Ciszek, od początku października 2017 roku nowy prezes Circle K Polska.

W większości krajów w Europie, w których firma jest obecna, posiada jednocześnie pozycję lidera rynkowego. W Polsce jest inaczej, stąd pojawiające się co jakiś czas pogłoski o możliwości wycofania się z polskiego rynku. Czy biorą Państwo taki scenariusz pod uwagę?


- Równie często jak o to czy chcemy wyjść z polskiego rynku, słyszę pytania o to kogo chcemy kupić. Mogę zapewnić wprost, że naszym planem jest pozostanie w Polsce i rozwijanie naszego biznesu oraz odgrywanie ważnej roli na tym rynku. Nie ukrywamy, że naszym celem biznesowym w każdym kraju jest posiadanie znaczących udziałów rynkowych i do tego dążymy, natomiast musimy brać pod uwagę lokalne uwarunkowania i możliwości. Natomiast na pewno nie podejmuje się tak ogromnej inwestycji w zmianę marki całej sieci, liczonej w dziesiątkach milionów złotych, jeśli planuje się wyjść z danego rynku.

Czy zatem w grę wchodzą kolejne akwizycje w Polsce?


- Jest to jeden ze scenariuszy, który bierzemy pod uwagę. Cała firma jest budowana na dwóch filarach, jeden to akwizycje i przejęcia, a drugi rozwój organiczny. W Polsce również o tym myślimy, jesteśmy otwarci na rozmowy i potencjalne przejęcia mniejszych czy większych graczy, co nie znaczy, że zapominamy o rozwoju organicznym. Mogę zapewnić, że na obu tych polach będziemy aktywni.

Pamiętajmy jednak, że inwestujemy w Polsce nie tylko w nowe stacje, ale także w modernizację istniejących. Duże nakłady przeznaczamy na rozwój sklepów na stacjach, testujemy nowe koncepty, wprowadzamy innowacyjne rozwiązania. Kąciki kawowe w formacie Simply Great Coffee są już obecne na wszystkich stacjach, teraz jesteśmy w trakcie wprowadzania konceptu Great Bakery z własnymi wypiekami i mamy w zanadrzu kolejne pomysły na nowe usługi na naszych stacjach. Naszą przewagą jest obecność grupy na wielu rynkach w różnych częściach świata, co pozwala czerpać z ich doświadczeń. Na przykład w Norwegii rynek jest bardzo zaawansowany w zakresie elektromobilności, co stanowi dla nas swoiste laboratorium dla pozostałych rynków.

W pozostałej części wywiadu czytaj m.in. o:

  • tym jak Circle K chce sprawić, żeby nowa marka zakorzeniła się na polskim rynku równie mocno jak Statoil;
  • reakcji firmy na kłopoty Polaków z prawidłową wymową nazwy spółki;
  • wpływie zmiany logo na sprzedaż stacji;
  • przyszłości marki ekonomicznej Circle K Express i obecności firmy przy autostradach;
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Michał Ciszek: Circle K chce 10 proc. polskiego rynku stacji paliw

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!