Mniej stacji paliw, więcej zysku

Mniej stacji paliw, więcej zysku
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Początek 2014 r. przyniósł zaskakująco dobre wyniki segmentów detalicznych wielkich polskich firm naftowych. Jak to pogodzić z utyskiwaniami paliwowej branży na rosnące znaczenie szarej strefy?

W pierwszym kwartale tego roku PKN Orlen odnotował rekordowy wyn ik EBITDA segmentu detalicznego 234 mln zł (wzrost ponad 90 proc. w stosunku do roku 2013). Powód? Przyrost sprzedaży paliw na stacjach o 6 proc., ale i poprawa marż paliwowych i pozapaliwowych. Grupa Lotos w tym samym okresie także osiągnęła pozytywny wynik EBITDA z działalności detalicznej (18 mln zł w zestawieniu z 6 mln zł rok wcześniej).

W rezultacie obie firmy powiększyły udziały w krajowym rynku detalicznym. PKN Orlen z 34,6 proc. do 35,9 proc., a Grupa Lotos z 8,5 proc. do 9,2 proc. w ujęciu rok do roku. To oznacza, że nasze koncerny kontrolują już ponad 45 proc. krajowego rynku stacji paliw. Ciekawe, że poprawa wyników i wzrost rynkowych udziałów nastąpiły w sytuacji, kiedy liczba stacji obu koncernów spadła.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Mniej stacji paliw, więcej zysku

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!