PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

MOL goni Orlen na rynku czeskim

Autor: wnp.pl (PA)
09-12-2014 10:43
MOL goni Orlen na rynku czeskim

Przejęcie działalności Lukoila jest dla MOL kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia pozycji lidera na czeskim rynku detalicznym, zarówno w zakresie sprzedaży paliw, jak i produktów pozapaliwowych na stacjach

Fot. (mat. pras. MOL)

Węgierski koncern naftowy MOL oficjalnie sfinalizował transakcję przejęcia aktywów spółki Lukoil Czech Republic na rynku czeskim. Kiedy zamknięta zostanie podobna transakcja z włoskim Eni, Węgrzy będą dysponowali na czeskim rynku niemal taką samą liczbą stacji paliw jak PKN Orlen.

W skład aktywów Lukoil Czech Republic weszły 44 stacje paliw, dzięki którym sieć MOL na terenie Czech zwiększyła się do 192 placówek, działających pod trzema różnymi markami: Slovnaft, Pap Oil i Lukoil.
Jak zapowiada węgierski koncern, w 2015 roku zostaną one połączone w dwa brandy, w tym jeden dotąd nieobecny na czeskim rynku. - Naszym celem jest wprowadzenie w Czechach marki MOL, którą identyfikowane są nasze stacje paliw na Węgrzech, w Rumunii, Serbii, Słowenii i Austrii, a także pozostawienie obecnie funkcjonującej marki Pap Oil - zapowiedział Lars Höglund, starszy wiceprezes grupy MOL ds. sprzedaży detalicznej. To oznacza, że z czeskiego rynku docelowo znikną stacje Slovnaft, słowackiej spółki zależnej MOL.

Przejęcie działalności Lukoila jest dla MOL kolejnym krokiem na drodze do osiągnięcia pozycji lidera na czeskim rynku detalicznym, zarówno w zakresie sprzedaży paliw, jak i produktów pozapaliwowych na stacjach.

Pozycji lidera, która obecnie zajmowana jest przez firmę Unipetrol, należącą do grupy kapitałowej PKN Orlen. Na koniec trzeciego kwartału tego roku Unipetrol dysponował na rynku czeskim siecią 339 stacji, działających pod markami Benzina i Benzina Plus, kontrolując ponad 15 proc. czeskiego rynku.

W maju 2014 r. MOL ogłosił również przejęcie w sumie 208 stacji Agip, należących do włoskiego koncernu Eni, w trzech krajach regionu Europy Środkowej i Wschodniej, w tym 125 stacji na terenie Czech. Po zamknięciu tej transakcji, które spodziewane jest w najbliższych miesiącach, liczba stacji firmy na rynku naszych południowych sąsiadów zwiększy się do 317 placówek, niemal dorównując liczebności sieci PKN Orlen. Różnica 22 stacji to zaledwie o 6 proc. obiektów mniej niż liczy sieć Unipetrolu. Tym samym pozycja Orlenu jako lidera czeskiego rynku detalicznego rzeczywiście wydaje się zagrożona.

- Dążymy do tego, żeby nasze stacje były obiektami pierwszego wyboru dla kierowców w Czechach - przekonuje Lars Höglund.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


43 691 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 048 524 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 763 ofert w bazie

2 782 331 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNER

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP